۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۴۲۰

انتقاد شدید خطیب جمعه کاظمین از بی توجهی مسؤولان به مشکلات مردم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از بی توجهی مطلق مسؤولان و سیاستمداران به مشکلات مردم و تلاش برای دست یابی به پست و مقام بالاتر به شدت انتقاد کرد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در پیامی نسبت به ادامه بحران در عراق و نزاع گروه های سیاسی برای دست یابی به پست و مقام به شدت انتقاد کرد.

 

در این پیام آمده است: سیاستمداران تنها برای رسیدن به پست و مقام در تلاش هستند و به این که چه آینده ای در انتظار ملت است، فقرا چگونه زندگی کنند، بحران محرومیت چطور به پایان برسد، بحران برق چه زمانی پایان می یابد هیچ توجهی ندارند.

 

حجت الاسلام صغیر افزود: این مشکلات تنها مختص به عراق است و سایر کشورهای فقیر جهان از این مشکلات به دور هستند، اما عراق که کشوری ثروتمند به شمار می آید همچنان با این بحران ها دست و پنجه نرم می کند.

 

خطیب جمعه کاظمین تصریح کرد: در حالی که بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل هستند و خانواده های آنان در انتظار استخدام فرزندان خود بسر می برند، سیاستمداران هیچ گاه از چگونگی ریشه کن شدن بیکاری سخن نمی گویند و ادارات کشور را فساد فراگرفته است.

 

وی از گسترش فساد اداری در عراق به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: شهروندان قربانیان اصلی این فساد هستند، زیرا اگر می خواهند استخدام شوند، اگر درصدد انتقال باشند، اگر درخواست وام کنند و بخواهند با مسؤولی دیدار کنند موظفند که رشوه پرداخت کنند تا به هدف خود برسند.

 

شیخ جلال الدین صغیر با اشاره به حضور برخی سیاستمداران در مجالس سخنرانی شب های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این افراد در مجالس شب های ماه رمضان که ماه رحمت است از مشکلات مردم سخنی بر زبان جاری نمی سازند. امنیت کشور در حال پسرفت است و پیامدهای خطرناکی در انتظار کشور است و جلسات و کمیته های مختلفی در این زمینه تشکیل می شوند، اما نتیجه همه این جلسات ادامه انفجارهای تروریستی و ریخته شدن خون مردم در خیابان هاست.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان یادآور شد: هرگاه که از یک بحران خارج می شویم ده ها بحران به روی ما گشوده می شود، مسؤولان حتی یک بار از عزم جدی برای مبارزه با فساد، دستگیری یک مفسد یا حضور در بازارها برای آگاهی از گرانی کالا سخن نمی گویند./980/ب902/ک

ارسال نظرات