۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۵۵۹۱
آیت الله موسوی جزایری:

تربیت دینی و اخلاقی ایتام مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ ایتام و کودکان بی سرپرست اهواز شب گذشته در فضایی‌ صمیمی، روزه‌ خود را در کنار آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان افطار کردند.
تربیت دینی و اخلاقی ایتام مورد توجه قرار گیرد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان‌ با شب‌ بیست و ششم ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ جمعی‌ از ایتام‌ و کودکان‌ بی‌سرپرست‌ تحت‌ پوشش‌ مؤسسه عزیز فاطمه اهواز در مسجد اعظم این شهرستان میهمان سفره افطار آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان بودند.

در این دیدار دو ساعته که سرشار از صفا و صمیمیت بود، آیت الله موسوی جزایری، ایتام و کودکان بی سرپرست را مورد تفقد و دلجویی خود قرار داد. 

قبل از این دیدار ایتام‌ شرکت‌ کننده، نماز مغرب‌ و عشاء را به‌ امامت‌ حجت الاسلام جلال جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان اقامه‌ کردند.

پس از اقامه نماز ایتام در فضایی‌ صمیمی‌، روزه‌ خود را در کنار آیت الله موسوی جزایری افطار کردند.

تأکید  آیت الله موسوی جزایری بر تربیت دینی و اخلاقی ایتام

در این دیدار، آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، در سخنانی با اشاره به اهمیت احترام نسبت به ایتام و کودکان بی سرپرست در دین اسلام گفت: خداوند عنایتی ویژه نسبت به ایتام دارد و همه ما نسبت به این عزیزان مسؤول هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره‌ به‌ یتیمی‌ پیامبر بزرگ‌ اسلام‌(ص‌) در دوران‌ کودکی‌ خاطرنشان‌ کرد: مؤسسه ها و مراکز خیریه کمک خود را تنها نباید در مسائل مادی خلاصه کنند، بلکه تربیت دینی و اخلاقی آنها نیز همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: مؤسسات باید کودکان و نوجوانان یتیم و بی سرپرست را به ائمه جماعات محل زندگی آنها معرفی کنند، تا با توجه ویژه ای نسبت به آنها به تربیت دینی این عزیزان کمک شود.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود از زحمات‌ مسؤولان‌ مؤسسه عزیز فاطمه که همواره در حال تلاش جهت ابجاد رفاه برای ایتام وکودکان‌ بی‌سرپرست‌ هستند،  قدردانی‌ و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم با اهداء لوح تقدیر از چند تن از روحانیان فعال در مؤسسه عزیز فاطمه تقدیر و تجلیل شد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار آقای سلیمانی فر مسؤل مؤوسسه عزیز فاطمه اهواز به ارائه گزارش عملکرد این مؤوسسه پرداخت./9464/پ202/ب

ارسال نظرات