۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۵۸۴۱
علمای اهل تسنن عراق:

بیداری اسلامی از برکات روز جهانی قدس است

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل سنت عراق، بیداری اسلامی و سرنگونی نظام های دیکتاتوری در منطقه را از ثمرات نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توصیف کرد.
مجمع علماي اهل سنت عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا بر عهده دارد در پیامی، بیداری اسلامی کنونی را نتیجه نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) عنوان کرد.

 

در این پیام آمده است: امروز یکی از مناسبت های مبارک و جاویدان جهان اسلام یعنی روز جهانی قدس فرارسید که مومنان در سراسر جهان آن را گرامی می دارند. روز جهانی قدس به بیداری اسلامی منجر شد که ریشه های آن در همه جوامع اسلامی به خوبی قابل مشاهده است و تغییرات فراوانی را ایجاد کرد که امیدواریم به آزادی قدس بیانجامد.

 

مجمع علمای اهل سنت تاکید کرد: مجمع علمای عراق پایبندی خود را به مبانی و ارزش های پایدار روز جهانی قدس و حمایت کامل خود را از مبارزه و جهاد ملت مسلمان فلسطین در دفاع از مقدسات و بازگشت حقوق از دست رفته خود و بازگرداندن حتی یک وجب از این سرزمین مقدس را اعلام می دارد.

 

علمای سنی عراق بر لزوم مشارکت گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرده و اظهار داشتند: امروز همه ما دعوت هستیم تا از این فرصت برای تحکیم صف جهت حمایت از مسأله فلسطین و فراهم سازی مسائلی که سبب پیروزی بر دشمن اصلی همه مسلمانان جهان که دشمن صهیونیسم غاصب است، استفاده کنیم.

 

گفتنی است آخرین خبرهای رسیده از بغداد و سایر شهرهای عراق حاکیست علمای سنی حضور گسترده ای در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته اند. خبرنگار یکی از شبکه های ماهواره ای عراق نیز از مشارکت شیخ خالد عبدالوهاب الملا در راهپیمایی روز قدس در بغداد خبر داد./980/ب902/ک

ارسال نظرات