۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۶۱۲۶
خطیب جمعه نجف:

اسرائیل حقیرتر از آنست که به ایران حمله کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، رژیم صهیونیستی را حقیرتر و پست از آن خواند که بتواند به جمهوری اسلامی ایران تعرض کند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز عید فطر این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به تهدیدات صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی علیه ایران، گفت: لحن رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته علیه ایران تندتر شده و برخی از رسانه ها از آن به عنوان اعلام جنگ یاد می کنند. اسرائیل حقیرتر از آن است که بخواهد به جمهوری اسلامی ایران حمله کند، رژیم صهیونیستی رژیمی کوتوله است که فریادی یاری طلبی آن در جنگ سی و سه روزه با حزب الله لبنان را هنگان شنیدند.

 

وی از ادامه کشتار مسلمانان میانمار به شدت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه وضعیت مسلمانان در میانمار همچنان بحرانی است و کشتار جمعی آنان که دل هر بشری را به درد می آورد، استمرار می یابد.

 

حجت الاسلام قبانچی همچنین از وضعیت ملت بحرین و عربستان یاد کرد و اظهار داشت: ملت بحرین همچنان به اعتراضات خود برای دست یابی به حقوقشان ادامه می دهند، اما شمشیر قلع و قمع و سرکوب نظام آل خلیفه بر آنها تسلط یافته است. شیعیان عربستان نیز در منطقه شرقیه وضعیت مشابهی دارند و امیدوارم که روزی فرابرسد که به آزادی مذهبی دست یابند.

 

خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از خطبه های عید به بررسی آخرین تحولات عراق پرداخت و تاکید کرد: بحران سیاسی در عراق بوجود آمده بود که نظام سیاسی نوین را در معرض فروپاشی قرار داد، گرچه بازمانده هایی از این بحران در حال حاضر نیز وجود دارد، اما هم اکنون هیچ خطری نظام را تهدید نمی کند.

 

وی با اشاره به کشتار ملت عراق توسط تروریست ها، تصریح کرد: متاسفانه تروریست ها به حملات خود علیه ملت عراق ادامه می دهند و هیچ تفاوتی میان شیعیان و اهل سنت قائل نیستند و تنها درصدد کشتار مردم و برانگیختن فتنه مذهبی و طایفه ای در این کشور هستند.

 

سید صدرالدین قبانچی، ضربه زدن به دین را هدف اصلی دشمنان خواند و بیان داشت: معرکه کنونی ریشه در دین دارد و اختلافات سیاسی تنها پوششی برای ضربه زدن به دین است، مردم برای اینکه بتوانند بر این اختلافات فائق آیند باید به خدواند متعال بازگشته و ارتباط خود را با پروردگار گسترش دهند./980/ب901/ک

ارسال نظرات