۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۳۹۰
صبح امروز با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری؛

آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه صبح امروز با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و با حضور آیت الله مهدوی کنی و مسئولین حوزوی تهران برگزار شد.
حوزه علميه مروي تهران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، آیین افتتاح سال تحصیلی 92-91 حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه صبح امروز، چهارم شهریور ماه با سخنرانی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و با حضور آیت الله مهدوی کنی، معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مدیران مدارس علمیه تهران و اساتید و طلاب حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مروی2 برگزار شد.

 در این آیین آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به تشریح بایدها و نبایدهای طلبگی پرداخت و خطاب به طلاب گفت: اگر به بایدها و نبایدها درست پرداخته شود تضمین می دهم هرکدام از شما چهره های نقش آفرین، عالم و خدوم خواهید بود و تا مرجعیت پیش خواهید رفت.

همچنین آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان و متولی حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه در سخنرانی خود طلاب و روحانیان را به جدیت در درس و مباحثه و پژوهش دعوت کرد و گفت: اگر برای خدا کار کنید و در خدمت مردم باشید عالم ربانی می شوید.

 لازم به ذکر است با توجه به تغییر  مدیر حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه در این جلسه حجت الاسلام علی رجبی، مدیر سابق این حوزه به گزارش فعالیت های دوران سه ساله مدیریت خود پرداخت.

 حجت الاسلام رجبی ارائه طرح قرآنی برای 10 پایه و اجرای آن در دو پایه را به عنوان نخستین مورد از محورهای فعالیت دوران مدیریت خود برشمرد و گفت: نهادهای مختلف قرآنی این طرح را دیده و تایید کردند و پس از دو سال محصلین اجرای آزمایشی این طرح، حضور تولیت حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه رسیدند و پس از امتحان شفاهی توسط آیت الله مهدوی کنی این طرح به تایید تولیت حوزه رسید.

وی با اشاره به سخنان حضرت آیت الله جوادی آملی مبنی بر این که خوب نیست بتوان مجتهد شد بدون آنکه قرآن بلد باشیم گفت: سعی کردیم با ارائه و اجرای این طرح، قرآن را از حاشیه به متن بیاوریم.

مدیر سابق حوزه علمیه مروی، تثبیت برنامه اساتید موازی را محور دوم این فعالیت ها عنوان کرد و اظهار داشت: سعی کردیم طلاب را برای انتخاب استاد آزاد بگذاریم که پس از شروع این طرح دیدیم مقام معظم رهبری هم در سفر قم این را تاکید کردند.

حجت الاسلام رجبی با بیان این که در تربیت طلاب آسیب شناسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید با خانواده های آنان مرتبط شویم، گفت: خانواده های طلاب را مورد توجه حوزه قرار دادیم و با برگزاری همایش خانوادگی زمینه ای فراهم کردیم تا خانواده ها تحت تعلیم قرار بگیرند.

 وی در ادامه کیفیت بخشی اردوی مجردین و متاهلین از نظر شکل و محتوا و تلاش برای خانه دار شدن اساتید طلاب و کارکنان حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه را از دیگر محورهای فعالیت دوران مدیریت خود ذکر کرد و گفت: همه فعالیت ها را مرهون پیگیری و حمایت تولیت حوزه می دانم.

 لازم به ذکر است در پایان این مراسم نفرات برگزیده آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه مورد تقدیر قرار و جوایز خود را از دست آیت الله مهدوی کنی گرفتند./959/پ202/ص

ارسال نظرات