۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۳۶۴۱۱
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر عدم محدودیت بودجه در مدارس قرآنی

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در دستوری به مجموعه های ذیربط این وزارتخانه بیان کرده است «مدارس قرآنی و اردوهای راهیان نور نباید با محدودیت مالی مواجه شوند».
حشمتيان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فرشته حشمتیان، رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور، در مراسم دیدار رؤسای گروه انجمن اولیاء و مربیان کارشناسان زنان آموزش و پرورش سراسر کشور با آیت الله علم الهدی که ظهر امروز در محل دفتر وی برگزار شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش 290 اقدام اساسی را در برنامه های تحولی خودش در سال گذشته سپری کرده است.

وی با اشاره به این که 40 سیاست جدید در سال آینده پیش رو آموزش و پرورش کشور است، تقویت و توسعه مدارس قرآنی و تربیت دینی فرزندان را از جمله این سیاست ها برشمرد و تصریح کرد: هنگامی که بحث محدودیت بودجه در آموزش و پرورش مطرح شد، وزیر آموزش و پرورش به همه مجموعه ها دستوری مبنی براین که در امر مدارس قرآنی و راهیان نور نباید محدودیتی باشد، صادر کرده است، یعنی نگاه فرهنگی باید به سمتی باشد که معلم و همه دستگاه های همراه با آموزش و پرورش ـ که سهمی دارند ـ پیشرفت و همکاری در تحقق برنامه های‌شان داشته باشند.

حشمتیان گفت: سند تحول با بهره کیری از اسناد فرادستی تدوین شده است و امروز یکی از برنامه های تحولی در حال شروع است.

وی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید 91 – 92 بر اساس نظام «6 - 3 - 3» است و این نظام به دنبال تقویت پایه فرزندان در مقطع ابتدایی است. وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی نظام آموزشی و همچنین آموزش معلمان تقویم زمانی آموزشی خود را به جای اول مهر ماه در اول مردادماه گذشته قرار داده بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش پیش دبستانی ها را به عنوان پایه اصلی تربیتی دانست و افزود: این مقطع مورد توجه جدی قرار گرفته و فضای مناسبی برای همه کسانی که می خواهند در تربیت کودکان کمک کنند، فراهم شده است و وزیر آموزش و پرورش نیز از بخش‌های خصوصی که در این زمینه ورود پیدا می کنند همواره تقدیر و حمایت کرده است.

وی با اشاره به این که بحث تکریم و توجه به دانش افزایی معلمان و نقش خانواده و نیز توجه به خانواده و تعلیم و تربیت همواره مورد تأکید فراوان مجموعه آموزش و پرورش بوده است، خاطرنشان کرد: برنامه پنجم دولت در مقوله آموزش و پرورش خانواده محور است و در سند تحول آموزش و پرورش نیز به بحث زن و خانواده توجه ویژه ای قرار گرفته است، به عبارتی اصلاح ساختار و محتوا با یکدیگر صورت گرفته است.

حشمتیان یادآور شد: چهار حوزه سازمان انجمن اولیا و مربیان، سازمان مدارس غیر دولتی که متولی حمایت از همه اقشاری است که به نوعی در مشارکت فرهنگی(خیرین مدرسه دار) همکاری دارند، مؤسسه آموزش از راه دور و دفتر امور زنان در راستای کوچک سازی و چابک سازی و تقویت محتوای فعالیت تخصصی در سال گذشته تلفیق شده اند. هدف از این تجمیع آن است که توجه به خانواده و مشارکت مردمی صورت گیرد، زیرا ریشه تربیت خانواده مؤثر در خانواده بر عهده زنان در نقش مادری یا همسری است.

وی در ادامه ابراز داشت: وازرت آموزش و پرورش نخستین دستگاهی است که نخستین معاونت خانواده را در سال گذشته تدوین کرده است./968/پ203/س

 

ارسال نظرات