۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۶۴۸۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

شهیدان رجایی و باهنر احیا کنندگان ارزش های انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان احیاء کنندگان ارزش های انقلاب یاد کرد و گفت: پایبندی به اصول و اعتقادات و عدالت طلبی ویژگی بارز این دو شخصیت انقلابی بود که زمینه عصبانیت خط نفاق را پدید آورد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

 

حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت ضمن گرامیداشت هفته دولت به روایات دینی در خصوص خدمت بی منت اشاره کرد و گفت: در فرهنگ ناب دینی نه تنها منت گذاری امری مذموم و قبیح است، بلکه سفارش شده تا نیازمندان و مراجعه کنندگان را باب رحمت الهی بدانند و آنان را ذی‌حق و ولی نعمت خود و خود را مرهون لطف آنان بشمارند.

 

وی با اشاره به شاخص های اعتقادی و اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر، آنها را به عنوان الگویی ارزشمند برای همه مدیران، کارکنان و کارگزاران نظام اسلامی معرفی کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تواضع و فروتنی و دوری از تکبر و خودخواهی را از دیگر ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر دانست و ادامه داد: موضوع استکبار ستیزی، سازش ناپذیری در برابر جبهه باطل، تعهد به اسلام، نظام، ولایت فقیه و مردم، خستگی ناپذیری، نیت پاک و صادق نیز همواره مورد توجه این دو شخصیت برجسته انقلاب بود.

 

حجت الاسلام یاری از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان احیاء کنندگان ارزش های انقلاب یاد کرد و گفت: پایبندی به اصول و اعتقادات و عدالت طلبی ویژگی بارز این دو شخصیت انقلابی بود که زمینه عصبانیت خط نفاق را پدید آورد.

 

حجت الاسلام یاری خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر با تمسک به قرآن و عترت، لحظه‌ای از پیمودن راه حق منحرف نشدند و با تلاش و اهتمام بی‌وقفه و شبانه‌روزی برای شکوفایی نهال پربار انقلاب اسلامی تلاش کردند.

 

وی مردمی بودن را یکی دیگر از خصوصیات بارز این شهیدان برشمرد و تصریح کرد:  شهیدان رجایی و باهنر بزرگ مردانی بودند که عمر بابرکت خود را در خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب صرف کردند و آنان همواره با مهربانی و تواضع فراوان در کنار مردم بودند.

 

حجت الاسلام یاری با تأکید براین که پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب و نظام دینی باید اولویت برنامه های مدیران در حکومت اسلامی باشد، بیان داشت: همه نهادهای دولتی باید تلاش کنند تا تنها در مسیر خدمت رسانی بی منت گام بردارند.

 

وی ادامه داد: کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و نظام را در سرلوحه کار خود قرار دهند و خدمت رسانی بی‌منت و تقوی و نیز برخورد مهربانه توام با عطوفت را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام یاری با گرامیداشت یاد شهیدان والا مقام رجایی و باهنر افزود: این دو شهید گرانقدر در دوران کوتاه مسؤولیت خود به عنوان الگو و اسوه همه مدیران و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسیر واقعی خدمت بی منت و صادقانه به مردم در راه کسب رضایت خداوند را به خوبی ترسیم و به ارمغان گذاشتند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت سفارش و تاکید فراوان داشتند که ای نیکوکاران و احسان کنندگان، به سبب احسانی که کرده‌اید منّت نگذارید، زیرا منت گذاردن احسان و نیکی شما را از بین می‌برد.

 

وی با اشاره به این که در شرع مقدس اسلام تاکید فراوانی نسبت به احسان و نیکی به دیگران شده و این عمل آثار بسیار زیادی در جامعه باقی می‌گذارد، گفت: نتیجه عمل خیر و خدمت و احسان ما، با عمل ناپسند منت گذاری، از بین می‌رود و نه تنها به آن پاداشی داده نمی شود، بلکه به خاطراذیت آن فرد، گرفتار معصیت نیز شده ایم.

 

حجت الاسلام یاری بیان داشت: حضرت علی(ع) در عهدنامه معروف خود به مالک اشت، خدمت به مردم را خواست خداوند و وسیله آزمایش او معرفی کرده و برای آنکه کارگزاران و مسؤولان حکومت، در به انجام رساندن وظیفه خود و ادای امانت، موفق و سربلند شوند، آنها را از اموری که انجام دادن آنها موجب هلاکت کارگزار و نابودی حکومت می‌ شود، نهی فرموده است.

 

وی اضافه کرد: آن چه امروز در نظام اسلامی به عنوان یک انتظار و توقع از مسؤولان شکل گرفته است انجام کار و خدمت بی منت است چرا که روی آوردن به این مسإله پیوند نظام با امت را مستحکم تر می کند.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که دشمن در صدد گسستن اعتماد بین نظام و مردم است، تصریح کرد: استکبار جهانی همه توان و تلاش خود را به کار گرفته است تا بین مردم و مسؤولان نظام فاصله ایجاد کند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسؤولان کشور امروز از حمایت جدی ملت برخوردارند و این نعمتی است که در دیگر بلاد اسلامی و غیر اسلامی کمتر مشاهده می شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات