۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۳۶۵۳۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد:

لزوم ارتباط دائم دانشجویان خارج از کشور با یک کارشناس دینی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با ارائه مباحثی پیرامون نماز و اهمیت آن، زیارت، تقلید و امامت، ارتباط دائمی با یک کارشناس اسلامی را برای دانشجویان خارج از کشور برای مقابله با شبهات دینی ضروری دانست.
قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، روز گذشته در سالن اجتماعات هتل طرقبه در جمع دانشجویان خارج از کشور و خانواده های شهدا به ارائه مباحثی پیرامون نماز، زیارت، تقلید و امامت پرداخت.

وی نماز در قرآن را به چهار قسم شکر، رشد، اُنس و قرب تقسیم کرد و پیرامون هریک با ارائه آیاتی به بحث پرداخت و گفت: نماز مهندسی خداست و شما هر کمالی را که در دنیا  بشناسید در نماز هم خواهید دید. علاوه بر آن در نماز دویست نکته اقتصادی هم یافت می شود. وی با اشاره به وجود 350 رقم نماز در دین از نماز عید فطر و آیات هم نام برد.

وی در ادامه ابراز داشت: صفات خدا و نعمات او را مرتب بیاد آوریم تا به شکر آن بپردازیم .هم اکنون که سران بیش از صد کشور از جنبش غیر متعهدها جهت  شرکت در اجلاس به تهران می آیند اگر از همه آنها بخواهید با همکاری هم یک مگس خلق کنند عاجزند اما خداوند موجودات مختلف را خلق کرده و نعمات زیادی در اختیار آنها قرار داده است. حضرت ابراهیم در قرآن دوری از همسر و فرزندش را به جهت حج و عمره نمی داند بلکه به خاطر اقامه نماز می داند. هر آدم محصلی با چند دقیقه دقت و کار کردن می تواند قرائت خود در نماز را صحیح کند که لازم است به این مساله عمل شود.

امامت در یک دقیقه

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بحث زیارت با نقل حدیثی از امام جواد(ع) ثواب زیارت امام رضا(ع) را از امام حسین (ع) بیشتر دانست و پس از آن به رعایت آداب زیارت از جمله وضو توصیه کرد.

وی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت به استدلال قرآنی در کتاب تفسیر خود اشاره کرد و به تفسیر آیه 248 ارجاع داد. و خواستار پاسخ گویی وهابیت با توجه به عقایدشان در مقابل این آیات شد.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به جلسه ای در پاکستان در جمع اهل سنت و بعضا وهابی ها، آن جلسه در طول عمر خود بی نظیر و بهترین دانست.

وی ابراز داشت: با توجه به جو از من خواسته شد در زمینه تشیع و تسنن صحبت نشود من با ارائه بحثی که تشویق حضار را هر چند دقیقه در پی داشت و همزمان برایشان ترجمه می شد جلسه را اداره کردم در پایان کسی بلند شد و با صدای بلند گفت احسنت ولی حیف که تو شیعه ای، من هم در پاسخ گفتم من نمی خواستم وارد این بحث شوم اما من در یک دقیقه با استدلال به قرآن ثابت میکنم چرا شیعه ام و برحقم.

وی در ادامه بیان داشت: امامت در یک دقیقه با استدلال به قرآن چنین است، تا پیامبر بود از شیعه سنی خبری نبود بعد ایشان عده ای از اهل بیت و ائمه مسائل فقهی و شرعی را دریافت کردند و عده ای از چهار عالم. اول آنکه آیه تطهیر دلیل بر معصومیت اهل بیت(ع) است ولی دلیلی بر عصمت چهار عالم شما نیست. دوم انکه اهل بیت در قرن اول و در صدر اسلام و همراه با پیامبر بوده اند اما علمای شما در قرن های بعدی آمده اند که قرآن می فرماید: « وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ اُوْلَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ » . تمام اهل بیت شهید شدند اما علمای شما به مرگ طبیعی مردند. قرآن می فرماید: «فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ» با این سه ایه در یک دقیقه حقانیت شیعه ثابت می شود که جوابی در مقابل آن ندارند.

نقصان عقل با اتصال به وحی جبران می شود

حجت الاسلام قرائتی بابیان برخی از احکام شرعی از جمله دیه زن و مرد، عدم پرداخت خمس و زکات در مقابل پرداخت مالیات، عربی خواندن نماز و سن  امامت امام زمان(عج) که شبهاتی بی اساس بر ان وارد می شود در بحث تقلید به پزشک مثال زد و گفت: در صورتی که مریض می شوید به پزشک مراجعه می کنید بدون سوال از فلسفه تجویز داروها به آن عمل می کنید اما به دین و شرع که می رسد بعضی ها روشنفکر می شوند و در مقابل احادیث امام صادق دلیل و فلسفه می طلبند حال انکه این مرجع تقلید هم بیش از یک پزشک در کار خود تخصص دارد و نسخه ای که می پیچد مورد اعتماد است.

وی افزود اینکه انسان پشیمان می شود یا مثل از انجام کاری منصرف می شود یا طلاق می گیرد دلیل بر نقص عقل است و الا این اتفاق برای او نمی افتاد که حال خلاف ان تصمیم به عمل دیگری بگیرد بر همین اساس نمی شود به عقل تنها تکیه کرد بلکه باید بر وحی متصل شد که اشتباه مرتکب نشویم و حال که شخص علم اخذ مطالب شرعی و وحی را ندارد باید از اهل آن بگیرد و تقلید کند.

وی فرق بین مالیات و خمس و زکات را در گیرنده مصرف کننده و نیت و مورد مصرف دانست و در مقابل شبهه سن کم امام زمان در رسیدن به منصب امامت مثال فلش مموری موچک را عنوان کرد و گفت وقتی انسان وسیله ای می سازد که هزاران نسخه کتاب را در چند ثانیه به ان منتقل می کنند حال خدا نمی تواند علم امام را به پسر کوچک ایشان منتقل کند.در بحث عربی خواندن نماز هم زبان واحد در بین ملمانان ارزش است همانطور که تمام خلبانان در تمام دنیا به یک زبان ارتباط برقرار می کنند اینجا هم همین است.در طول شبانه روز نیم ساعت وقت گذاشتن و نماز را انگونه که خواسته اند خواندن مشکلی ندارد.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان خارج از کشور هر گونه تضعیف نظام را  جنایت و خیانت به خون شهدا دانست. و از آنان خواست با توجه به جو حاکم در آن فضا و وجود شبهات مختلف دائم بایک کارشناس دینی و اسلام شناس مرتبط بوده و به محض برخورد با این قبیل مسائل از آنها فاصله گرفته و  دین خود را حفظ کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به امتیاز های بی شمار اسلام نسبت به دیگر ادیان و قانون و حقوق مهم در قرآن که جهان از آن بی نصیب است به فرق بین ولی فقیه و شاه در جواب آنان که خود را بله قربان گو دانسته و این دو برایشان یکی است، پرداخت و ابراز داشت: ولایت فقیه رضای خدا را می طلبد عادل است و حرف خدا را بیا ن می کند اما شاه حرف شیاطین و امریکا را می زند فاسق است و حرف دلش را می زند.

ازدواج شرط تحصیل در خارج از کشور باشد

حجت الاسلام قرائتی در پایان با انتقاد از عدم وجود شرط ازدواج برای خروج محصلین خارج از کشور، آن را لازم دانست و افزود تحصیل هر اندازه خوب باشد به از دست دادن دین و به عبارتی به یک گناه نمی ارزد.

وی گفت: دلیل افزایش آمار طلاق بالا رفتن سن ازدواج است اگر دو نخ به هم گره بخورد علاوه بر اینکه سریع پیوند می خورد باز نمی شود اما دو طناب به راحتی گره نمی خورد و زود هم باز می شود در ازدواج هم همین گونه است.ازدواج در محرم و صفر هم مشکل ندارد غیر از ایام ماتم که به حرمت آن رعایت می کنیم اما در این دو ماه کسی نگفته مشکل دارد ازدواج سومین نیاز انسان از دید قرآن است اول اکسیژن دوم آب و غذا و سوم لباس که قرآن می فرماید هن لباس لکم. ازدواج لباس برای زن و مرد است./933/پ202/ع

ارسال نظرات