۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۶۰۲
خطیب جمعه نجف:

وهابیت توطئه ای انگلیسی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، وهابیت را توطئه ای از سوی انگلستان خواند و تاکید کرد که این گروه در بن بست و فروپاشی قرار گرفته است.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف که به زیارت مسجد مقدس کوفه رفته بود در گفت‎وگو با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن سالروز تخریب قبور بقیع، گفت: در سالروز هشتاد و نهمین سال تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در بقیع به سر می بریم، تخریب این قبور توهین به خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) به شمار می آید. ما این جنایت را به شدت محکوم کرده و تا ابد در کنار فرزندان رسول خدا خواهیم ایستاد.

 

وی وهابیت را توطئه ای انگلیسی عنوان کرد و افزود: وهابیت به عنوان جریان تصحیح مسأله توحید تاسیس شد، اما در واقع توطئه ای علیه اسلام با رهبری انگلستان برای تحقق نزاع تکفیری در جهان اسلام با عنوان تصحیح توحید است.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: وهابیت در حالی که اعتقاد داشت پرچم تصحیح توحید را برافراشته است، روحیه شکاف را در جوامع اسلامی گسترش و اختلافات را منتشر ساخت.

 

خطیب جمعه نجف با تاکید بر این که وهابیت یک گروه تکفیری است، اظهار داشت: جنبش اصلاحی باید خط و مشی توحیدی داشته باشد، نه این که تکفیر بپردازد و تخریب قبور ائمه بقیع دلالت آشکاری بر تکفیری بودن این جریان دارد.

 

وی تاکید کرد: منحنی گروه وهابیت به جای این که به سمت و سوی تصحیح و اصلاحات باشد به شدت به سوی تخریب و ویرانی گام برمی دارد و توطئه ای را علیه اسلام حمل می کند.

 

سید صدرالدین قبانچی نسبت به فروپاشی وهابیت در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: الحمدلله این جنبش تکفیری به شدت در بن بست قرار گرفته و جنبش توحیدی نیز در مقابل در حال پیشرفت است و این همان تصحیح واقعی است که ما در پی آن هستیم./980/ب902/ک

ارسال نظرات