۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۶۳۴
مفتی مصر:

تخریب کنندگان اماکن مقدس خوارج زمان هستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر از تخریب کنندگان اماکن مقدس در لیبی به عنوان خوارج زمان و سگ های جهنمی یاد کرد.
علي جمعه مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه، مفتی مصر در بیانیه ای تخریب بارگاه های اولیای خدا در لیبی را به شدت محکوم کرد و افرادی که چنین جنایتی مرتکب می شود را خوارج زمان و سگ های جهنمی خواند.

 

در این بیانیه آمده است: افرادی که بارگاه های علمای مسلمین خصوصا عبدالسمیر الاسمر  و مقدسات اسلامی را ویران می کنند خوارج زمان و سگ های جهنمی هستند که می خواهند فساد را در زمین منتشر سازند.

 

شیخ علی جمعه افزود: تخریب خانه های خدا و مقدسات مسلمانان، تعرض به حرمت های اولیای خدا، به آتش کشیدن میرات اسلامی و درگیری ساختن ملت لیبی در فتنه های طایفه ای و جنگ های داخلی از جنایت هایی است که این افراد مرتکب می شوند.

 

مفتی مصر تصریح کرد: چنین جنایت هایی مشابه جنایت هایی است که در دوران جاهلیت رخ می داد، از همه مسلمانان می خواهم با قدرت و عزمی راسخ در برابر این جنایتکاران بایستند و مسؤولان لیبی را نیز به اجرای حد محاربه علیه آنان فرا می خوانم، زیرا این افراد، دعوت کنندگان به گمراهی و تکفیر مسلمانان هستند و از زبان خود برای گسترش شعله های آتش فتنه مذهبی استفاده می کنند.

 

دارالافتای مصر نیز در پیامی هتاکی به بارگاه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان را مغایر آموزه های اسلامی توصیف کرد.

 

گفتنی است وهابیون لیبی در روزهای گذشته اقدام به تخریب بارگاه هایی کردند که شهروندان این کشور با حضور در آنها به عبادت و راز و نیاز می پردازند.

 

کلیپ های منتشر شده در پایگاه های اجتماعی نشان می دهد ده ها تن از تندروها در میان شعارهای «الله اکبر» به انفجار بارگاه های اولیای خدا در لیبی می پردازند.

 

چنین جنایت هایی در سال های گذشته و در هنگام حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق به شدت مشاهده می شد به گونه ای که ابومصعب الزرقاوی، سرکرده القاده در عراق که طی عملیاتی به هلاکت رسید با مشاهده انفجار منازل و کشته شدن اعضای خانواده در برخی از مناطق، از این کشتارها به عنوان موهبتی الهی یاد می کرد.

 

حرم «عبدالسلام الاسمر» امامزاده مظلوم از نوادگان کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان بزرگترین قطب زیارتی شیعیان در کشور لیبی و شمال آفریقا به حساب می‌آمد که از سوی وهابیت های تندور مورد تخریب قرار گرفت./980/ب902/ک

ارسال نظرات