۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۶۷۸۱

مغالطه غیرحرفه‌ای وهابیت در سجده کردن بر مهر

خبرگزاری رسا ـ با وجود روایات متعدد در منابع اهل سنت و تشیع، رسانه‌ وهابیت منکر سجده پیامبر(ع) بر خاک شد.
نماز

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه وهابی وصال حق در مغالطه ای آشکار با بیان یک سؤال و البته با اهدافی کاملا معلوم و صرفا برای اشاعه شبهات در اذهان مسلمانان و ایجاد تفرقه بین فرق اسلامی، به مبانی شیعه تاخت.


وصال حق با بیان اینکه، شیعیان بر خاک سجده می کنند و این عمل را از نمادهای بارز دین خود می دانند، ضمن بی سند عنوان کردن این عمل مدعی شد که پیامبر(ص) هیچگاه بر خاک سجده نمی کرد و امروز تشیع خود را از پیامبر(ص) به این امور آگاه تر می داند.

 

این در حالی است که با اندک تأملی در منابع حدیثی اهل سنت به وضوح صحت عمل شیعیان روشن می شود. در صحیح بخاری ج 1 ص 92 و مسند احمد ج 1 ص 369 آمده است: حضرت پیامبر(ص) بر خاک سجده می کردند. همچنین بیهقی در السنن الکبری ج 2 ص 104 اینچنین آورده است: خباب ابن الارت می گوید نزد پیامبر شکایت کردم که شدت گرمای شن و خاک، پیشانی و دست هایمان را می سوزاند، آیا ما را از سجده بر شن و خاک معاف می نمایید؟ حضرت در پاسخ ضمن عدم قبول درخواست وی، سجده بر خاک و مهر را تأیید کردند.


برخوردهای این چنینی شبکه های ضد شیعی و القای شبهات این چنینی علیرغم وجود پاسخ شبهات در منابع اهل سنت، یادآور این نکته است که انسان خوابیده با اندک صدایی بیدار می شود اما کسی که خود را به خواب زده، با صدای یک انفجار مهیب نیز از جای بر نمی خیزد.


همه آنچه که گفته شد در حالی است که تشیع به عنوان طلایه دار حرکت در خط نورانی اهل بیت عصمت و طهارت همواره کوشیده تا با رفع تفرقه و چالش های بین فرقه های مختلف بسترساز ایجاد اتحاد بین مسلمانان باشد./9161/ت302/ع

ارسال نظرات