۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۶۷۸۴

عدالت اسرائیلی در دادگاه راشل کوری

خبرگزاری رسا ـ قاضی اسرائیلی گفت: ارتش اسرائیل مسؤل جان راشل کوری که جلوی بولدوزر ایستاد، نیست.
راشل کوري

 به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، راشل کوری، دختر 23 ساله و فعال حقوق بشر که به ویران کردن خانه ها و مزارع فلسطینی ها از سوی رژیم صهیونیستی معترض بود، 9 سال پیش در تلاش برای متوقف کردن یک بولدوزر ارتش اسرائیل در نوار غزه از سوی راننده بولدوزر زیر گرفته و کشته شد.

 

شبکه بی بی سی با ذکر این خبر گفت: دادگاه اسرائیل دولت این کشور را برای قتل این دختر جوان تبرئه کرد. قاضی این پرونده گفته است: دولت مسؤول خون آن آمریکایی که جلوی بولدوزر اسرائیلی ها ایستاده نیست!

 

شایان ذکر است، گزارشگر بی بی سی در شهر حیفا در این باره گفت: این پرونده 60 صفحه دارد ولی نتیجه آن صراحتاً به نفع ارتش اسرائیل بود.

 

دادگاه در این حکم اعلام کرد راشل کوری در غزه زمانی که در مقابل بولدوزرهای ارتش اسرائیل قرار گرفت و سعی داشت آنها را متوقف کند، خودش با جان خودش بازی کرده چرا که به منطقه جنگی رفته است و ارتش اسرائیل مسؤول جان او نیست.

 

این در حالی است که والدین راشل کوری به عنوان شاکی این پرونده می گویند راننده بولدوزر و سربازان ارتش اسرائیل دختر آنها را دیده و عمداً او را کشته اند. مادر راشل کوری پس از حکم دادگاه به خبرنگاران گفت: از اول هم می دانستم دولت اسراییل مصونیت دارد.

 

شایان ذکر است، با وجود پوشیدن جلیقه نارنجی توسط راشل کوری، دادگاه گفته راننده او را ندیده و در جای دیگر گفته راشل کوری در درگیری کشته شده است.

 

با کمی تأمل می توان فهمید که حمایت از فلسطین با عدالت اسرائیل منافات دارد هرچند که از طرف یک دختر آمریکایی طرفدار فلسطین باشد. /9161/ت302/ع

ارسال نظرات