۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۳۶۷۹۵
برای نخستین‌بار؛

قانون سلامت اداری در کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کشور از اجرای قانون سلامت اداری برای نخستین بار در کشور خبر داد.
مصطفي پور محمدي، رييس سازمان بازرسي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، امروز در جمع خبرنگاران شهرستان آمل با بیان ای نکته رؤسای سه قوه قانون سلامت اداری را تأیید کرده اند، گفت: این قانون برای نخستین بار در کشور اجرا می شود که در اواسط سال میزان سلامت دستگاه‌های اجرایی کشور و استان‌ها اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان این که رتبه ایران در بخش سلامت اداری در جهان 121 است که 44 رتبه نسبت به گذشته ارتقا داشته ایم، خاطرنشان کرد: با این وجود هم از شرایط رضایت لازم را نداریم که باید بتوانیم رتبه بهتری را در سطح جهانی داشته باشیم و البته این‌که میزان رتبه ایران با سیاسی کاری صورت می گیرد و آنان درصدد بد جلوه دادن جایگاه و اعتبار نظام اداری در ایران هستند.

 

حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به این که دستگاه‌های اداری که بیشتر به مردم خدمات می دهند از شکایت بیشتری برخوردار هستند، افزود: بدین دلیل نمی توانیم اعلام کنیم که کدام نهادها بیشترین مشکلات را دارند و برای آنها رتبه‌بندی انجام دهیم.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که شاخص‌های سلامت اداری هنوز نهایی نشده و نیاز به مطالعات بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: آموزش حمایت و توسعه فرهنگ دینی و اخلاقی، قانون گرایی، شفافیت، پاسخ‌گویی و استقرار و توسعه سامانه های الکترونیک و فناوری های نوین بخشی از این شاخص ها به شمار می آید.

 

 وی همچنین  با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: دفتری با عنوان دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد و چنان چه سرمایه گذاران در راستای حل مشکلات و موانع تولید را  به این دفتر اعلام کنند بررسی و اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام پور محمدی در پایان با بیان این که اگر درصدد هستیم تا اشتغال کشور حفظ و تحکیم شود باید به مسأله صادرات و چرخش نقدینگی توجه خاص و ویژه ای صورت گیرد، گفت: باید مسیر توسعه اقتصادی را با دقت و برنامه ریزی سازنده  حرکت دهیم و به گونه ای نباشد که به تورم منجر شود./950/پ202/س

 

ارسال نظرات