۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۶۸۰۲

هنیه از عدم حضور در اجلاس تهران عذرخواهی کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر امور خارجه ایران از عذرخواهی اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب مردم فلسطین در نوار غزه برای عدم حضور در اجلاس غیر متعهدها خبر داد.
اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين


به گزارش خبرگزاری رسا، حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران  روز گذشته در گفت‎‏وگو با شبکه خبری العالم اعلام کرد: از هنیه به عنوان میهمان افتخاری برای حضور در شانزدهمین نشست سران جنبش غیر متعهدها در تهران دعوت شده بود اما او به سبب مشغولیت، از شرکت در این اجلاس عذر خواهی کرد.

 

وی همچنین اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران ، رسما از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد دعوت کرد.

 

امیر عبداللهیان تأکید کرد: در چارچوب مقررات اساسنامه جنبش عدم تعهد برای اجلاس، از آقای محمود عباس (ابومازن) رسما دعوت به عمل آوردیم؛ بنده در سفری که به اردن داشتم این دعوت نامه را تحویل ایشان دادم .
 
وی با اشاره به دعوت از اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت فلسطین در غزه افزود: همواره بر اساس عرف موجود اجلاس های بین المللی و منطقه ای و از جمله اجلاس عدم تعهد میهمانان خاصی دعوت می شوند؛ آقای اسماعیل هنیه پس از آنکه موضوع دعوت جمهوری اسلامی ایران مطرح شد، به دلیل مسائل کاری دیگری که در پیش داشتند ، طی نامه ای عذرخواهی کردند و گفتند که نمی توانند در این مرحله در اجلاس تهران شرکت کنند؛ البته اخیرا ایشان میهمان تهران بودند و ما همواره به ایشان خوش آمد می گوییم.

 

عبداللهیان گفت: ایران با استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد در چارچوب کمیته قدس که در اجلاس به ریاست وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود مواضع قوی خود را در حمایت از مقاومت اعلام خواهد کرد و بر این نکته تاکید می شود که مناسب ترین و تنها مسیر برای احقاق حقوق مردم فلسطین دو عنصر مقاومت و وحدت گروه های فلسطینی است.

 

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: ما همواره از تلاشهای حماس ، جهاد اسلامی و سایر گروه های جهادی که در مسیر مقاومت و احقاق حقوق مردم فلسطین تلاش می کنند و به ویژه از تلاشهای آقای اسماعیل هنیه قدردانی می کنیم و معتقدیم در سایه تحولات اخیر منطقه منبعث از بیداری اسلامی جایگاه مقاومت ارتقا یافته و بالعکس رژیم صهیونیستی در انزوای مضاعف قرار گرفته است.994/ب903/ک

ارسال نظرات