۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۸۵۱
آیت‌الله صافی گلپایگانی با تقدیر از اقدامات ناجا در مقابله با منکرات:

نیروی انتظامی بدون توجه به منع دیگران وظایف خود را انجام دهد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی عملکرد نیروی انتظامی را از دیدگاه مردم مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی به حق در مسائل دینی، همچون امر به معروف و نهی از منکر تا جایی که ممکن بوده و دیگران مانع نشده‌اند موفق عمل کرده است.
آيت الله صافي گلپايگاني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با سردار مجتبایی فرمانده‌ نیروی انتظامی استان قم، بر ضرورت حرکت در مسیر تبلیغ دین تأکید کرد و گفت: همه باید در این مسیر برای حفظ سنت‌های اسلامی و  هویت معنوی جامعه تلاش کنند.
این مرجع تقلید عملکرد نیروی انتظامی را از دیدگاه مردم مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی به حق در مسائل دینی، همچون امر به معروف و نهی از منکر تا جایی که ممکن بوده و دیگران مانع نشده‌اند موفق عمل کرده است.
وی مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی را صیانت و پاسداری از جامعه ذکر و به اعضا نیروی انتظامی توصیه کرد: نگذارید منکرات و معاصی در جامعه رواج پیدا کند.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نیروی انتظامی را از نهادهای مورد نیاز جامعه دانست و با بیان این‌که اگر نیروی انتظامی تضعیف شود جامعه دچار مشکل می‌شود، بر ضرورت اقتدار و مجهزشدن آن تأکید کرد و گفت: تقویت نیروی انتظامی برای مردم امنیت، آسایش و رفاه را به همراه دارد.
وی بر جلوگیری از رواج منکرات در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: اگر امروز با این ناهنجاری‌ها برخود نشود مبارزه‌ با آنها در آینده بسیار دشوار خواهد بود.
این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: نیروی انتظامی با قدرت و قوّت وظایف اصلی خود را که همان حفظ امنیت و مبارزه با منکرات است ادامه دهد و از منع و اعتراض دیگران واهمه‌ای نداشته باشد.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تقسیم وظایف در کشور را موجب بهتر انجام شدن امور و پیشرفت کشور دانشت و گفت: نمی‌شود همه کارها را به دوش نیروی انتظامی گذاشت، این طور نباشد که نیروی انتظامی با مفاسد مبارزه کند و نهادهای دیگری مورد تشویق قرار گیرند.
وی تعلیمات اسلامی را صیانت‌بخش خواند و ابراز داشت: تعلیمات دینی مانع از انجام معاصی و منکرات می‌شود و کسانی که مرتکب منکرات می‌شوند تقوا و ایمان به مبدأ و معادشان ضعیف است.
این مرجع تقلید ادامه داد: بانوانی که حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند به خاطر تعهد به اسلام و توجه به احکام دینی این گونه عمل می‌کنند و هر چه این موارد در جامعه تقویت پیدا کند مقاصد دین بیشتر تأمین می‌شود.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: انجام وظیفه در شهر مقدس قم با وجود حرم حضرت معصومه(س)، سوابق درخشان این شهر و حوزه علمیه جهانی اسلام، سنگین‌تر است و نیروی انتظامی باید در تأمین این مقاصد و اهداف، بیشتر از سایر شهرها تلاش کند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار سردار کاظم مجتبایی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی قم ارائه داد./927/پ202/ج
 
ارسال نظرات