۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۸۹۵
از سوی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی؛

محمد مرسی به سرزمین اشغالی فلسطین دعوت شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به صورت رسمی از محمد مرسی رییس جمهور مصر برای سفر به اسرائیل دعوت کرد.
محمد مرسي رييس جمهور مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه مصری الاهرام، اویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، از سخنانی که مرسی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز ایراد کرد، استقبال کرده است.

 

گفته می‌شود پیش از اظهارات لیبرمن، مقامات تل‌آویو به صورت مداوم با مقامات آمریکایی در تماس بوده‌اند تا آمریکایی‌ها را وادار به تحت فشار قرار دادن مرسی جهت سفر به سرزمین‌های اشغالی کند که این درخواست از طرف آمریکایی‌ها پذیرفته شده و پس از آن لیبرمن اقدام به علنی کردن دعوت خود از مرسی نموده است.

 

مرسی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است که مصر به همه معاهده های بین المللی خود پایبند است. معاهده صلح مصر با اسرائیل که در سال 1979 به امضا رسید، از آن جمله است.

 

وی همچنین تاکید کرد: عملیات نظامی که اخیر مصر در شبه جزیره سینا هیچ هدف خارجی ندارد و نباید نگرانی در این باره وجود داشته باشد.

 

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: آقای مرسی باید به اسرائیل بیاید و در دیدار با مقام‌های مسؤول ، این سخنان را به واقعیتی ملموس تبدیل کند.

 

لیبرمن که در حاشیه کنفرانسی برای قضات در تل آویو سخن می گفت افزود: به نظر من صحبت‌های رییس جمهور مصر با خبرگزاری رویترز، حاوی اشاره‌های با اهمیتی است. باید به آنها اهمیت داد و آنها را جدی گرفت.

 

گفتنی است، مرسی در شرایط فعلی تمایل ندارد به سرزمین‌های اشغالی سفر کند، اما بر اساس عادت دیرینه صهیونیست‌ها در عدم رعایت تشریفات دیپلماتیک، دعوت وزیر امور خارجه از یک رییس جمهور توهین رسمی به وی و مردم آن کشور محسوب می‌ شود./994/ب902/ک

ارسال نظرات