۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۰۸۹
آیت‌الله امامی کاشانی:

اجلاس عدم تعهد توطئه دشمنان را خنثی کرد/غیرمتعهدها تبدیل به سازمان شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران را یک مانور و قدرت‌نمایی سیاسی و اجتماعی خواند که اساس توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را ویران می‌کند.
آيت الله امامي کاشاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی عبادی این هفته تهران با اشاره به حضور سران جنبش عدم تعهد در کشور، برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران را یک مانور و قدرت‌نمایی سیاسی و اجتماعی خواند.

 

وی برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را خنثی‌کننده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن دانست و اظهار داشت: در شرایطی که کشور با هجوم شدید روانی، سیاسی و اقتصادی دشمن روبه‌رو است، چنین حرکت‌هایی، همه آن بافته‌ها و تافته‌های دشمن را بر هم می‌ریزد و اساسش را ویران می‌کند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران، گفت: ما سلاح اتمی را درست نمی‌دانیم و اسلام استفاده و به کارگیری آن را حرام می‌داند و حرف جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس غیرمتعهدها، این بود.

 

وی با بیان این‌که سران جنبش عدم تعهد با حضور در کشور، از نزدیک با ایران آشنا می‌شوند و می‌بینند که اینجا مکر و خدعه‌های سیاست‌های ماکیاولی وجود ندارد، افزود: دشمنان علیه ایران تبلیغ می‌کنند و می‌گویند ایران در انزوا است، در حالی که نه تنها کشورهای غیرمتعهد بلکه کشورهای دنیا و مردم متوجه ایران هستند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: قرآن به پیامبر اکرم‌(ص) می‌فرماید خدا می‌خواهد استکبار سقوط کند و کلمه اسلام تجلی یابد؛ رهبر معظم انقلاب که در فقه و معارف اسلام پخته شده‌اند و در محد تقوا و ورع زندگی می‌کنند، جامعه را به تقوا و ورع و معارف اسلامی سوق داده و بر حرکت در این راه تأکید دارند.

 

وی با بیان این‌که کشورهای عدم تعهد می‌توانند اهداف مشترک سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته و در مسیر تحقق آن اهداف مشترک حرکت کنند، ابراز داشت: قرآن کریم بر حرکت در یک جهت با داشتن افکار، نژادها و ادیان مختلف اشاره کرده و آینده جهان بشریت را همین قرار داده است.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه خواستار گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های جنبش غیرمتعهدها و تبدیل این جنبش به سازمان عدم تعهد شد و تصریح کرد: رسیدن عملکرد جنبش غیرمتعهدها به نقطه مطلوب نیازمند یک حرکت جهانی است که باید از یک جایی شروع شود و جایش هم همین جا است.

 

وی گفت:‌ جنبش غیرمتعهدها به سازمان تبدیل شود تا قدرت بیشتری پیدا کند و در هر مورد و حادثه‌ای که پیش آید تشکیل اجلاس دهد؛ ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهدها هم سبب گسترش این سازمان می‌شود.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و برخی سران کشورهای عدم تعهد که بر افزایش قدرت جنبش تأکید داشتند، افزود: جنبش غیرمتعهدها باید گسترده شود و عمق پیدا کند تا امنیت در دنیا به وجود آید، تکلیف صهیونیست‌ها معلوم و ساختار سازمان ملل اصلاح شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دو سوم جمعیت روی زمین، دو سوم کرسی‌های سازمان ملل و دو سوم انرژی کل جهان در اختیار کشورهای عدم تعهد است و به مدد  الهی و با ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر این جنبش می‌توان امید داشت که حرکت کمی و کیفی در ارتقای قدرت جنبش ایجاد شود. /920/پ201/ج

ارسال نظرات