۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۳۷۰۹۷
امام جمعه اردبیل:

اجلاس تهران ادعاهای انحصارطلبانه آمریکا را به سخره گرفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: شرکت بیش از 120 کشور در اجلاس غیر متعهدها نشان داد که دنیا با خود آمریکا و غرب مشکل دارد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌‍الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: شانزدهمین دوره اجلاس نم در شرایطی به میزبانی و ریاست ایران اسلامی برگزار می شود، استقبال کشورهای عضو نسبت به دوره های کم‌نظیر بوده است.

 

وی با اشاره به تلاش‌های استکبارجهانی برای حضور کمرنگ کشورهای عضو جنبش در تهران خاطرنشان کرد: این اجلاس اقتدار امنیتی، سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی را به رخ بدخواهان انقلاب اسلامی کشید و اثبات کرد که حقایق موجود در کشور ایران با مسائلی که رسانه‌های غربی نشان می دهند، متفاوت است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد در ابعاد مختلف منطقه‌ای و بین المللی حائز اهمیت و توجه بوده است، گفت: برگزاری باشکوه این اجلاس و حضور مقامات عالی‌رتبه بیش از 120 کشور جهان، ادعاهای واهی و انحصارطلبانه غرب به ویژه آمریکا را به سخره گرفته است.

 

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر سران کشورهای جهان در طول این اجلاس، تفکر موجود بر مدیریت جهانی را به چالش کشیده و فصلی نو برای مدیریت مشترک جهانی بر پایه صلح و امنیت را آغاز کرده است، در حقیقت این اجلاس تمام نقشه‌های رژیم های مستکبر عالم را بر باد فنا داده است.

 

وی با بیان این‌که برگزاری موفق این اجلاس موجب ایفای نقش بین المللی ایران در عرصه‌های بین المللی خواهد شد، تصریح کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران سه سال دیگر بر جنبش غیرمتعدها ریاست خواهد کرد، برای آمریکایی‌ها به کابوسی بزرگ تبدیل شده است، این در حالی است آمریکا بسیار تلاش کرد تا با شیوه های مختلف سران کشورهای عضو را از شرکت در داین اجلاس منصرف کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که برگزاری باشکوه این اجلاس با بیشترین میهمان ثابت کرد که واشنگتن در صحنه بین المللی تنها است، ادامه داد: آمریکا تاکنون ادعا می کرد که اکثر کشورهای جهان با ایران مشکل دارند، ولی شرکت بیش از 120 کشور در اجلاس غیر متعهدها نشان داد که دنیا با خود آمریکا و غرب مشکل دارد.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود نقطه عطف اجلاس سران غیرمتعدها را حضور و سخنرانی بسیارمهم مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: معظم له در سخنان خود به حساس‌ترین موضوع که سرپرستی جهانی در آن شکسته می شود، دست گذاشتند و اذعان داشنتد که طرح این مسایل و اجرایی شدن آن برای غرب کابوس بزرگی است.

 

وی با تشریح بخش هایی از سخنان مهم رهبر انقلاب در اجلاس سران جنبش غیرمتعهد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان مهم خود در این اجلاس توحید را به جهانیان عرضه کرده و تأکید کردند که سرنوشت جهان در ید قدرت و اراده خداست و هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل اراده الهی قد علم کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس تهران یادآور شد: این سفر با وجود تهدیدهای آمریکا و غرب، یک پیروزی بزرگ برای ایران بود، این در حالی است که وی از تمام مواضع ایران آگاهی داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه ایران را نقطه تمرکز رسانه های مهم بین المللی دانست و افزود: رسانه های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی نمی توانند چشمان خود را نسبت به حقایق این اجلاس بسته و یا سانسور کنند، چراکه دیگر انحصار خبری آنان شکسته و در صورت عدم انعکاس مناسب، مخاطبان اندک خود را نیز از دست خواهند داد.

 

وی برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد را فرصتی برای در اختیار گرفتن رسانه های جهانی برای ارائه مواضع با منطق و توام با برهان جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دنیا طی این هفته با مظلومیت، بصیرت، آگاهی و وفاداری ملت ایران آشنا شده و بزرگی این ملت را درک کردند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات