۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۱۸۷

مرکز جامع علوم اسلامی سال تحصیلی جدید خود را آغاز کرد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز جامع علوم اسلامی با حضور استادان، مسولان و دانش پژوهان این مرکز برگزار شد.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 92-91مرکز جامع علوم اسلامی، شنبه، یازدهم شهریور با حضور استادان، مسؤولان و دانش‌پژوهان مقطع سطح و خارج فقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، آیت الله محسن اراکی، رییس مجمع  تقریب بین مذاهب اسلامی و عضو هیأت موسس مرکز جامع علوم اسلامی در سخنی کوتاه با اشاره به اینکه طبق آیات و روایات ما، یک حمد ابتدایی، تسبیح میانی و یک حمد پسین در عالم هستی وجود دارد، ابراز داشت: شما طلاب با اعمال و رفتار خود باید به این مقامات برسید.

همچنین، آیت‌الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با اشاره به جملاتی از سخنان گهربار امام خمینی(ره) گفت: طبق فرمایش امام طلاب باید همت فراوانی نسبت به درس و مطالعه داشته و حتی مستحبات هم نباید مانع تحصیل شود.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی ایران را بر همگان به‌ویژه روحانیان و طلاب لازم می‌دانستند، اظهار داشت: توجه ناقص و اشتباه مردم ایران و روحانیان به این نظام الهی موجب بدبینی دیگر ملت‌ها خواهد شد، بنابراین باید همگان مراقب رفتار و اعمال خود باشیم و از هرگونه کوتاهی و غفلت پرهیز شود.

گفتنی است، روحانیان و طلاب  مرکز جامع علوم اسلامی در سال تحصیلی جدید در پایه‌های هفت، هشت و نه و مقطع خارج فقه مشغول به فعالیت‌های علمی هستند./921/پ203/ن

ارسال نظرات