۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۴۹۷
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

تشابه پند خیرخواهانه رهبر انقلاب به آمریکا و پیام امام خمینی به شوروی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری پند خیرخواهانه مقام معظم رهبری درباره مسأله فلسطین به دولتمردان آمریکایی را مشابه با پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف، رییس جمهور شوروی سابق دانست.
تشابه پند خیرخواهانه رهبر انقلاب به آمریکا و پیام امام خمینی به شوروی تشابه پند خیرخواهانه رهبر انقلاب به آمریکا و پیام امام خمینی به شوروی

حجت الاسلام مهدی خداوندی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب کشور، با اشاره به برگزاری اجلاس موفقیت آمیز سران جنبش عدم تعهد و سخنرانی داهیانه مقام معظم رهبری ابراز داشت: سخنان مقام معظم رهبری در این اجلاس نقشه راه موفقیت و سعادت کشورهای عضو را ترسیم و قدرت ایستادگی در برابر خواسته‌های مستکبران را نشان دادند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که تدوین منشور سازمان ملل باید براساس آموزه‌های دینی و اسلامی باشد، تأکید کرد: مقام معظم رهبری غیر حقیقی بودن ساختار سازمان ملل را به مسؤولان این سازمان جهانی گوشزد کردند و خواستار ترسیم ساختاری حقوقی و کاملا موافق حقوق ملت‌های آزادی‌خواه شدند.

حجت الاسلام خداوندی با اشاره به این که شعر معروف سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند» بر سر در سازمان ملل نصب شده است، افزود: در این چند ساله عملکرد سازمان ملل کاملا با این شعر متناقض بوده و همیشه تصمیماتی ضد حقوق ملت‌ها در این سازمان گرفته شده است.

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به این که ریاست سران جنبش عدم تعهد به جمهوری اسلامی ایران رسیده است، مسؤولان نظام می توانند از این ظرفیت بالا استفاده و در تغییر ساختار کنونی سازمان ملل طبق بیانات مقام معظم رهبری ایفای نقش کنند.

فتاوای مراجع تقلید در زمینه حرمت سلاح هسته‌ای حرکتی جهادی در راستای دفاع از حقوق ملت‌ها

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیام تاریخی و جهان شمول مقام معظم رهبری مبنی بر این که «انرژی هسته ای برای همه ـ سلاح هسته ای برای هیچ کس» اشاره و تصریح کرد: مبنای حرمت سلاح هسته ای براساس آموزه های اسلامی و فتاوای مراجع تقلید در این زمینه حرکتی جهادی در راستای دفاع از حقوق ملت‌ها است.

حجت الاسلام خداوندی خاطرنشان کرد: در فقه اسلامی بیان شده است که هنگام حمله به دشمن حتی آب آشامیدنی آنها را نباید آلوده کرد که این حکم اسلامی به خودی خود بر حرمت استفاده از سلاح های هسته ای، اتمی، میکروبی و شیمیایی تأکید می کند.

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسأله فلسطین که مسأله نخست جهان اسلام است، پند خیرخواهانه مقام معظم رهبری درباره مسأله فلسطین به دولتمردان آمریکایی را مشابه با پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف، رییس جمهور شوروی سابق دانست و گفت: عدم فرمان بری گورباچف از پیام امام خمینی(ره) سبب نابودی حکومت شوروی شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دولتمردان آمریکایی باید به پند خیرخواهانه مقام معظم رهبری عمل کنند؛ چراکه به یقین و بدون شک سرنوشت آنها تبدیل به روزگار گورباچف و شوروی سابق خواهد شد.

وی پند خیرخواهانه مقام معظم رهبری به دولتمردان آمریکایی را فرصتی طلایی برای رهایی از گرداب بدبختی و خواری آمریکایی ها دانست و بیان داشت: سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مسأله فلسطین نقشه جامع و کامل حل مظلومیت ملت فلسطین است که هرچه زودتر سران استکبار باید آن را اجابت کنند.

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنانش با صلح آمیز خواندن انرژی هسته ای حمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: افتخار بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه هسته ای عدم استفاده از سلاح هسته ای است و این خود راه پیشرفت و تکامل هسته ای ایران را فراهم می‌کند و یک ذره از حق‌مان کوتاه نخواهیم آمد.

حجت الاسلام خداوندی در پایان سخنانش اذعان داشت: سخنرانی کوبنده و صریح مقام معظم رهبری در اجلاس سران جنبش عدم تعهد نشان داد که ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست و نخواهد بود و هدف استفاده صلح آمیز از آن است./9461/ت302/س 

ارسال نظرات