۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۹۴

تاکید خبرگان رهبری بر اهتمام همگان برای احیای فریضه امر به معروف

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی از دست اندرکاران فرهنگی، مردم متدین و روحانیت خواستند احیای و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را جدی تر بگیرند.
دوازدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري دوازدهمين احلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، در ضیافت شام ریاست این مجلس که در دفتر آیت الله مهدوی کنی برگزار شد، شرکت کردند.
در این نشست صمیمی چند تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی، نکاتی را مورد تذکر یادآوری قرار دادند.
حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی در سخنانی، در خصوص برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم -به عنوان یکی از ارکان مهم نظام اسلامی- به ایراد سخن پرداخت.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین مسؤولیت سنگین مسؤولان و دولتمردان را بسیار با اهمیت دانست و حضور جدی دولت و کارگزاران نظام اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی و تورم پدید آمده از تحریم ها را خواستار شد.
آیت الله سید علی اکبر قرشی یکی دیگر از اعضای مجلس خبرگان رهبری در این جلسه پیرامون موضوع ولایت و معنای ولی سخنانی ایراد کرد.
آیت الله مهدوی کنی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی از فلسفه این نشست سخن گفت. ایشان در ادامه پیرامون وظایف حاکمیت اسلامی در عصر غیبت نکاتی را بیان کرد و افزود « معنای انتظار فرج، پذیرش عملی فرامین ولایت فقیه در عصز غیبت می باشد »
رییس مجلس خبرگان رهبری، وظایف نمایندگان این مجلس را از اهمیت بیشتری برخوردار دانست. وی با توجه به اهمیت مجلس خبرگان رهبری استفاده ی بیشتر از ظرفیت این مجلس را خواستار شد و افزود: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با حضور فعال تر در جلسات این مجلس در راستای تعهد شرعی و قانونی عمل به وظایف خویش و حمایت هر چه بیشتر از مقام معظم رهبری تلاش نماید.
آیت الله مهدوی کنی افزود: عدم تعهد به قوانین یکی از آفات جامعه و موجب خلل در امور و عدم پیشرفت کارها می شود.
حجت الاسلام والمسلمین وافی نیز در سخنانی موضوع فساد و ترویج برخی منکرات در سطح جامعه را تقبیح و اینگونه امور خلاف عفت عمومی را محکوم کرد. 
وی ارائه  راهکارهای عملی مبارزه با این نوع ناهنجاری های اجتماعی از سوی دست اندرکاران فرهنگی ضروری خواند.
وی اختلاف طبقاتی را یکی از مشکلات جدی کشور دانست و افزود: « آقایان باید تدبیری بیندیشند تا این موضوع به صورت اساسی پیگیری و تلاشی در خصوص کم کردن فاصله طبقاتی صورت پذیرد. »
حجت الاسلام والمسلمین فلاحیان نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی موضوع گرانی و تورم را مورد ارزیابی قرار داد. وی مسؤولیت دولت و حاکمیت را برای رفع مشکلات معیشتی مردم را بسیار سنگین و وظیفه ای الهی دانست.
وی وجود نقدینگی زیاد و سرگردان در جامعه و در دست مردم را یکی از عوامل مهم بروز مسائل اقتصادی اخیر دانست.
وی وجود تورم در کشور را معلول علت های گوناگونی همچون تحریم های غرب و دشمنان نظام و برخی سیاست های غلط اقتصادی دولت مانند استفاده ی نابجا از صندوق ذخیره ارزی برای هزینه های جاری کشور تحلیل نمود.
آیت الله حیدری آل کثیر، نماینده دیگری بود که در این نشست، فهم و تأمل بیشتر در قرآن کریم از سوی علما و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را، خواستار شد و افزود: « به دلیل بروز و ترویج برخی عقاید انحرافی در سطح جامعه و سوء استفاده از عقاید پاک جوانان این مرز و بوم این مسؤولیت از سوی حوزویان و کارشناسان دینی و مذهبی از اهمیت بیشتری برخوردار است».
آیت الله سید علی شفیعی نیز طی سخنانی از برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس کشورهای عدم تعهد از سوی جمهوری اسلامی گفت ظرفیت ایجاد شده در این زمینه که به برکت اتقلاب اسلامی و رهبری ولایت فقیه، پدید آمده است را بسیار ارزشمند تحلیل نمود.
وی عظمت روحانیت در راهبری و هدایت جامعه را بسیار در خور اهمیت دانست و خاطرنشان ساخت که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، نمونه ی بارز روحانیت و رهبری الهی برای تشکیل و پیشبرد اهداف حکومت اسلامی در عصر غیبت می باشند.
آیت الله یزدی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری نیز پیرامون تعهدات الزام آور و وظایف کسانی که در نظام اسلامی مسؤولیتی را بر عهده گرفته اند، تکلیفی شرعی و قانونی خواند. وی علاوه بر شرعی و قانونی این وظیفه، جنبه ی اخلاقی این موضوع را نیز گوشزد نمود.
آیة الله جنتی هم در سخنانی، وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را مورد اشاره و بر اهمیت کار اعضای این مجلس تأکید کرد. وی در ادامه پیرامون بروز برخی مفاسد اجتماعی همچون بد حجابی در سطح جامعه از دست اندرکاران فرهنگی، مردم متدین و روحانیت خواست احیاء و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را جدی تر بگیرند.
آیت الله معصومی نیز در سخنان کوتاهی وظیفه ی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را در حراست و پاسداری از ارزشهای اسلامی و جایگاه ولایت فقیه که آرمان حضرت امام (ره) و ستون اصلی خیمه انقلاب و حاکمیت اسلامی در این برهه از زمان می باشد را یاد آور شد./924/د102/ج
ارسال نظرات