۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۳۷۶۷۱

آمریکا رکوردار فروش و عربستان بزرگترین خریدار اسلحه

خبرگزاری رسا ـ بزرگترین تجارت اسلحه جهان و رکورد فروش تسلیحات نظامی در اختیار آمریکا است اما بزرگترین خریدار تسلیحات نظامی عربستان است.
اسلحه
 به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پس از آن که کشورهای تحت استعمار توانستند دست اجانب را از کشورشان کوتاه کنند روش های جدید کسب ثروت از سوی استعمارگران مورد استفاده قرار گرفت. چند سالی است در خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان به واسطه جنگ افروزی های این استعمارگران بازار فروش اسلحه رونق خاصی پیدا کرده است و سیلی از درآمد را به جیب سودجویان سرازیر کرده است.
آمریکا به عنوان بزرگترین فروشنده سلاح در سال 2011 بیشترین درآمد را از این راه کسب کرده است.
به گزارش خبر بی بی سی فارسی، این تجارت سالانه میلیاردها دلار پول را در جهان جابجا می کند و پرچم دار این صنعت مرگبار هم آمریکا است.
بی بی سی در ادامه می گوید: فروش تسلیحاتی آمریکا در سال 2011 نسبت به سال 2010 سه برابر شده است و 66 میلیارد دلار از این راه کسب درآمد کرده و این مبلغ معادل 78 درصد فروش تسلیحاتی جهان است.
عربستان نیز در این رقابت عقب نمانده و توانسته افتخار بزرگترین خریدار تسلیحات نظامی در جهان را از آن خود کند. 33 میلیارد دلار اسلحه خریداری شده سهم قابل توجهی از افتخار آمریکا را بر عهده دارد. البته امارات متحده نیز در این رقابت توانسته مقام دوم بزرگترین خریدار را با 5/4 میلیارد دلار خرید اسلحه نصیب خود کند.
سلاح هایی که در این چند سال اخیر برای کشت و کشتار مسلمانان جهان استفاده می شود از همین جمله اند.
جنایاتی از قبیل تجهیز نظامی سلطنت بحرین، شورشیان سوریه، تروریست های القاعده و به کارگیری این سلاح ها علیه مسلمانان مظلوم  و بی دفاع هنری است که عربستان باید به آن ببالد. حالا این سؤال به ذهن می آید که سهم اسلام ستیزی کدام کشور بیشتر است. آمریکا یا عربستان؟/9161/ت303/ع
ارسال نظرات