۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۷۹۸
آیت الله نوری همدانی در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب:

بیانات مستدل و راهگشای شما در اجلاس عدم تعهد تشنگان حقیقت را سیراب کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب با اشاره به بیانات ایشان در اجلاس عدم تعهد تاکید کرد: بیانات پرمحتوا و متین و مستدل و راهگشای و پایه گذار صلح پایدار و عدالت بود که در اعماق فطرت حضّار فرو نشست و تشنگان حقیقت را سیراب نمود و خستگان دردها و رنجها و تحقیرها را امید و نشاط بخشید.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی خطاب به مقام معظم رهبری، تشکیل اجلاس سران غیر متعهدها که با شکوه و عظمت مخصوصی در ایران اسلامی به وقوع پیوست و یکی از رخدادهای بسیار مهم و کم نظیر تاریخ است، را به ایشان تبریک گفت.

متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای "دامت برکاته"
 
با عرض سلام و تحیت
 
تشکیل اجلاس سران غیر متعهدها که با شکوه و عظمت مخصوصی در ایران اسلامی به وقوع پیوست و یکی از رخدادهای بسیار مهم و کم نظیر تاریخ است را به محضر مبارکتان تبریک می گویم.
 
با ورود سران بیش از دو سوم کشورهای جهان به ایران اسلامی و مشاهده این کشور پیشرفته، با ثبات، امن متحد و یکپارچه، تمام سیاه نمائی ها و اباطیل چند ساله‌ای که ایادی استکبار درباره ایران اسلامی انجام داده بودند الحمدلله نقش بر آب و باطل گردید.
 
در افتتاحیه این اجلاس باشکوه بیانات حضرتعالی که با توفیق خداوند حاوی پیامی از جنس حضرات انبیای عظام و ائمه کرام علیهم السلام بود آنچنان پرمحتوا و متین و مستدل و راهگشا و پایه گذار صلح پایدار و عدالت بود که در اعماق فطرت حضّار فرو نشست و تشنگان حقیقت را سیراب نمود و خستگان دردها و رنجها و تحقیرها و مصیبتهائی که قدرت‌های استکباری و آتش افروزان جنگهای شیطانی با لفّاظی‌های فریبنده - مانند حقوق بشر دموکراسی و مبارزه با تروریست در شیپورهای تبلیغاتی خود دمیده بودند را امید و نشاط بخشید و زمینه را - مخصوصاً با ملاقاتهائی که در رابطه با اجلاس با حضرتعالی انجام گرفت برای تحولات وسیع در فرهنگ سیاست و اقتصاد کشورهای غیر متعهد فراهم ساخت که در آینده إن شاء الله این شجره طیّبه به بار خواهد نشست.
 
پیامبران خدا علیهم السلام در پیامهای خویش که با اقامه براهین دلنشین توأم بود، هم راه را نشان میدادند و هم نصیحت می کردند و هم از صلابت و قدرت و نقش خداداد خود سخن می گفتند که به همین جهت بسیار تأثیر گذار و نقش آفرین بود. بیانات جنابعالی نیز جامع همه این ابعاد بود ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء .
 
ما برگزاری این اجلاس با این مزایا را مباهله ای از طرف حضرتعالی در برابر قدرتهای استکباری و صهیونیستی و ایادی آنها تلقّی می کنیم و این توفیق را تبریک می گوئیم.
 
همانطور که استاد بزرگوار ما امام راحل اعلی الله مقامه با انجام دفاع مقدس هشت ساله در برابر قدرتهای استکباری که همه امکانات خود را برای خاموش کردن نور روزافزون انقلاب تجهیز کرده بودند در حقیقت مباهله ای انجام دادند و فرمودند این جنگ از الطاف خفیّه خداوند است و "شعار جنگ جنگ تا پیروزی" ریشه در قرآن دارد که فرموده است قاتلوهم حتی لا تکون فتنه تا بالأخره پیروزی یعنی موفقیت در هدف که حاکمیت اسلام و بیداری مردم غیور و آزادی خواه جهان به طور روز افزون فراهم گردید و قلّه های جهان را درنوردید حضرتعالی نیز که سکّان کشتی انقلاب را در کف با کفایت خود با قدرت و درایت و هوشمندی با توفیق الاهی درگرفتید و چندین سال در مسیر تکامل پیش بردید مصلحت در این بود که در برابر صلیب و سلفی و صهیونیستی مباهله ای انجام گیرد مباهله‌ای که نشانگر قدرت و عظمت اسلام در جهان باشد که الحمدلله انجام شد و خاطره این درس قرآنی که ثم نبتهل فنجعل لعنت الله علی الکاذبین را تجدید نمودید و در نتیجه دشمنان اسلام ناب یعنی دنیای استکباری و صهیونیستی را پریشان و منزوی ساختید جزاکم الله خیرا و زادکم تاییدا و توفیقا.
 
ما معتقدیم که دین موفقیت ها با لطف و عنایت خداوند متعال و توجه و تفضل سرور ما حضرت صاحب العصر و الزمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء همچنان راه پیشرفت و تکامل خود را با همین آهنگ خواهد پیمود و روزبروز با کنار رفتن نقاب از چهره استکبار و دنیای صهیونیستی این قدرتها منفورتر و ضعیف تر خواهند شد و جبهه اسلام و ایمان و مستضعفین جهان قوی تر خواهند گشت و این موضوع زمینه و آمادگی برای ظهور حضرت ولی عصر علیه السلام است تا یملاء الارض قسطا و عدلا بعدما ملئت جورا و ظلما محقق می شود.
 
الیس الصبح بقریب   

انهم یرونه بعیدا و نریهم قریبا
  
حسین نوری همدانی

/924/د102/ج
 

ارسال نظرات