۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۹۹۰
نمایندہ پارلمان ایالتی ھند:

شاگردان امام صادق سرمایه جهان اسلام هستند

خبر گزاری رسا ـ سراج مھدی نمایندہ پارلمان ایالتی ھند، شاگردان آن امام ھمام را سرمایه امروز جھان اسلام دانست و گفت: مکتب امام صادق نماد وحدت اسلامی است.
امام جعفر صادق (ع)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه شھادت امام جعفر صادق(ع)، سمینار "امام جعفر صادق و علوم پیشرفته" با کوشش مرکز علوم پیشرفته در شھر لکھنو ھند برگزار شد.


سراج مھدی نمایندہ پارلمان ایالتی ھند با بیان این که امام جعفر صادق(ع) شاگردانی را تربیت کرد که امروز سرمایه اسلام به شمار می آیند اظھار داشت: مکتب امام جعفر صادق(ع) نماد اتحاد اسلامی بودہ که در آن شاگردان مذاھب مختلف به تحصیل علوم می پرداختند.

 

شاھد منظر عباس رضوی، مدیر اجرای اوقاف شیعه یکی دیگر از سخنرانان این سمینار با اشاره به این که در جھان امروز که علوم در حال پیشرفت است، سخنان ائمه علیھم السلام باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد گفت: امام جعفر صادق(ع) در مکتبی که تقریباً 1300 سال پیش در مدینه النبی تاسیس کرد ھمراہ علوم دینی واسلامی به دیگر علوم نیز اھتمام می ورزید.


سید قائم مھدی بارہ بنکوی روحانی برجسته شھر لکھنو ھند نیز در این سمینار با اشارہ به اینکه امام جعفر صادق(ع) با دانشمندان آن زمان به مناظرہ می نشست و به سوالات آنان پاسخ می داد گفت: امام ششم شیعیان در یکی از نشست ھای علمی به تشریح اعضای انسانی و مباحث پزشکی پرداخته که در جای قابل تامل است./988/ب902/ک
 

ارسال نظرات