۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۱۳۵
نماینده آمل در مجلس:

کانادا درصدد منحرف کردن افکار عمومی جهان نسبت به اجلاس نم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آمل در مجلس با بیان این که تعطیلی سفارت کانادا در تهران درصدد کم کردن آثار اجلاس نم بوده است، خاطرنشان کرد: کانادا به منظور منحرف کردن افکار عمومی جهان از بازتاب گسترده و اثربخش اجلاس تهران دست به چنین کاری زده است.
يوسفيان، نماينده آمل در مجلس

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که تعطیلی سفارت کانادا در تهران اقدامی در راستای  کم کردن آثار اجلاس نم بوده است، خاطرنشان کرد: کانادا به منظور منحرف کردن افکار عمومی جهان از بازتاب گسترده و اثربخش اجلاس تهران دست به چنین کاری زده است.


یوسفیان ملا با اشاره به این که چنین حرکتی قابل پیش بینی بود، گفت: استکبار جهانی وقتی دید که اجلاس نم را نتوانست تحت الشعاع خواسته های خود قرار دهد و مانع حضور اعضا در تهران شود دست به چنین کار عجولانه و خودسرانه ای زد.


عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این که رژیم غاصب صهیونیستی وقتی نخستین پیام تبریک را به کشور کانادا می دهد بسیاری از امور برای همگان مشخص می شود، یادآور شد: شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با حضور 120 کشور جهان برگزار شد که هر یک از این شرکت کنندگان پس از بازگشت در رسانه های مختلف جهان حضور یافته و نسبت به برگزاری باشکوه و اثربخش اجلاس تهران سخن گفتند که این امر وحشت ایادی استکبار جهانی را فراهم آورد.


وی با اشاره به این که سفارت کانادا مدت ها بود موضعی خصمانه داشت و سطح فعالیت های خود را پایین آورده بود، گفت: کانادا در بسیاری از کشورهای اطراف نیز به دلیل مسائل و مشکلات مالی سطح فعالیت ها را پایین آورد ولی چنین اقدامی در شرایط و مقطع کنونی به هیچ وجه پذیرفته نیست.


یوسفیان ملا با بیان این که کانادا وقتی اعلام می کند که اعضای سفارت ایران در کانادا به عنوان عنصر نامطلوب معرفی شدند و به زودی باید کشور را ترک کنند، خاطرنشان کرد: عنصر نامطلوب از نظر عرف بین الملل متعلق به افرادی است که مرتکب عمل جاسوسی و خلاف عفت عمومی شده باشند و چنین تصمیم کانادا به هیچ وجه با قوانین بین المللی سازگار نیست و سخنی بی پایه و اساس است که از سوی آنان اعمال شد./950/ت302/ج

ارسال نظرات