۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۳۸۱۵۹

اعلام برنامه های شهادت امام صادق در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مراسم شهادت امام صادق با سخنرانی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مبلغان حوزه علمیه قم و تهران در شهرهای مختلف استان خوزستان برگزار می شود.
شهادت امام صادق بقيع

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت فرا رسیدن شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام صادق(ع)، برنامه های ویژه ای برای احیای این شهادت در استان خوزستان از سوی هیأت مذهبی، مساجد و حسینیه ها، مدارس علمیه برگزار می شود که مهمترین این برنامه ها در استان به شرح ذیل می باشد.

براساس این گزارش، مراسم ویژه اداره تبلیغات اسلامی استان خوزستان با سخنرانی حجت الاسلام آتشکار، مبلغ اعزامی از تهران، پس از اقامه نماز مغرب روزهای سه شنبه و چهارشنبه 21 و 22 شهریورماه در مسجد بلال شهرک شهید رجایی اهواز برگزار می شود.

همچنین مدرسه علمیه امام صادق(ع) اهواز مراسم احیای شهادت امام صادق را با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، صبح روز چهارشنبه در مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) واقع درکوی ابوذر چهار اه دوم خ 10 برگزار می کند.

بنابراین گزارش، حسینیه ثارالله اهواز واقع در خیابان 30متری، به مدت دو شب، 21 و 22 شهریور با سخنرانی حجت الاسلام موسوی والا و مداحی حاج احمد طرفی و حاج رضا نبوی برگزار می شود.

همچنین حسینیه اعظم واقع در خیابان طالقانی اهواز، صبح روز چهارشنبه مراسم شهادت امام صادق(ع) را همراه با سخنرانی و مداحی برگزار می کند.

براساس این گزارش، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، 21 شهریور پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمیه واقع در کیانپارس فلکه اول خیابان موحدین غربی به مناسبت شهادت رییس مذهب جعفری سخنرانی خواهد کرد.

همچنین مساجد و هیأت کوی انقلاب اهواز؛ شب شهادت امام صادق مراسم ویژه ای با سخنرانی حجت الاسلام سعید آل کثیر و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در خیابان سروش برگزار می کنند.

بنابراین گزارش، طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان سوسنگرد با برگزاری مراسم سینیه زنی خیابانی از ابتدای این حوزه واقع در فلکه شهرداری تا مسجد امام علی(ع) و برپایی مراسم سخنرانی با حضور شیخ عبدالرضا معاش از کشور کویت، شهادت این امام همام را گرامی خواهند داشت.

مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) خرمشهر واقع در بلوار آیت الله خامنه ای 40 متری کوچه عرفان نیز صبح روز چهاشنبه مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام موسوی برگزار می کند.

همچنین مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بهبهان واقع در بلوار شهید آباد خ 16 متری، مراسم شهادت امام صادق(ع) را صبح چهارشنبه 22 شهریور، با سخنرانی متولی این مدرسه علمیه و حجت الاسلام شهابی برگزار خواهد کرد.

یادآوری می شود، شهرستان آبادان نیز با سخنرانی حجت الاسلام موسویان و ذوالفقار به مدت سه شب 20، 21 و 22 شهریور در مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) واقع در خیابان آیت الله طالقانی به عزاداری می پردازند./9463/ت302/ب

ارسال نظرات