۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۸۲۶۹
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور:

نظام اسلامی در قبال حوزه ها مسؤول است/روحانیت در برابر بدعت ها بی تفاوت نباشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران گفت: نظام اسلامی در قبال حوزه ها مسؤول است زیرا خاستگاه نظام حوزه ها هستند.
آيت الله حسيني بوشهري در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه علميه تهران آيت الله حسيني بوشهري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، صبح امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی 92-91 حوزه علمیه استان تهران که در مدرسه عالی شهید مطهری در حال برگزاری است با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در تبیین ارزش های اسلامی اظهار داشت: آنچه روحانیت می خواهد دغدغه دین خداوند است و طلاب چیزی را برای خودشان نمی خواهند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: نظام اسلامی باید فرصت ها و زمینه های ترویج و تبلیغ دین را فراهم کرده و پاسخگو باشد.

وی آغاز سال تحصیلی حوزه ها را آغاز مسؤولیت پذیری طلاب و اساتید خواند و افزود: نظام اسلامی در قبال حوزه ها مسئول است زیرا خواستگاه نظام حوزه ها هستند و البته حوزه قم شاخص برتر این خواستگاه است.

آیت الله حسینی بوشهری «تعالی معنوی، تعامل علمی و تکامل اخلاقی» را به عنوان شعار امسال حوزه ها اعلام کرد و ادامه داد: حوزه های علمیه جایگاهی والا و ارزشمندی دارند و طلاب جوان موظف هستند از فرصت ها استفاده کرده و خوب درس بخوانند، ضمن آن که حرمت اساتید را به شایستگی رعایت کنند چرا که بی حرمتی به استاد برکت عمر و توفیقات را از ما می گیرد.

وی افزود: مدارس علمیه کانون خروشان علم و کمال است، از این رو طلاب و روحانیان در مقابل ناهنجاری های جامعه مسؤول بوده و باید همواره پاسدار ارزش ها و شئونات دین باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تبیین شریعت را مسأله ای ضروری برای حوزه ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ما مرزبان دین هستیم و باید در پست های خود با گام های استوار بمانیم و مراقب باشیم ترک پست نکنیم چون عدم تقسیم وظایف و ترک پست در لشگری که سربازان امام زمان(عج) در آن هستند جایز نیست.

وی با تاکید بر پرهیز از بی تفاوتی طلاب در امور جامعه گفت: امروز با بدعت های بسیاری مواجهیم که گاهی با عرفان های کاذب و گاهی با اظهار نظرهای غیرکارشناسانه و ناشیانه تبلور می یابد، اگر بدعت ها در جامعه پیدا شد روحانیت باید سینه سپر کند و بی تفاوت نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ما تافته جدا بافته از مردم نیستیم و بایستی ارتباط قوی و مستحکم با مردم ایجاد کنیم چرا که حوزه های علمیه برای ارتقا و اقتدار خود نیازمند ارتباط قوی با مردم هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس مردم ما فداکاری و ایثار بسیاری از خود نشان دادند که به دلیل آن بود که مردم روحانیت را فدایی دین دیدند، لذا طلاب و روحانیان ما باید تلاش کنند این اعتماد عمومی که سرمایه ارزشمند روحانیت است را به خوبی حفظ کنند.

آیت الله حسینی بوشهری طلبه را فرزند زمان خود توصیف کرد و اظهار داشت: طلاب باید شرایط زمان و مقتضیات را بشناسند، رویدادها نو به نو می شوند و طلبه باید در میدان مانده و نسبت به نظام اسلامی و شرایط جامعه بی تفاوت نباشد./959/پ202/ص

ارسال نظرات