۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۳۸۳۲۲

اهدای صحیفه سجادیه نفیس دوره صفویه به کتابخانه آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ صحیفه سجادیه نفیسی که از سوی یکی از خوشنویسان دوره صفویه کتابت شده است بوسیله خانواده مرحوم عبدالخالق شفیعی از شهرستان شهرضا به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.
صحيفه سجاديه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس اداره مخطوطات این سازمان با بیان این مطلب گفت: این نسخه خطی ارزشمند که توسط خانم اقدس مصطفوی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شد در سال1094 هجری قمری کتابت شده است.

 

سید محمد رضا فاضل هاشمی خاطرنشان کرد: این صحیفه سجادیه به خط خوش خفی 12سطری دراندازه 6 در10سانتی متر برروی 161 صفحه کاغذ آهار مهره زرافشان خوشنویسی شده است.

 

وی با بیان اینکه دو صفحه اول این نسخه مزین به سرلوح و کتیبه مذهب و منقش و حاشیه تشعیر سازی، بین السطور طلا اندازی، جدول و کمند کشی به زر تحریر دار مشکی و دارای جلد روغنی دورو می باشد افزود: کتابخانه مرکزی با توجه به امکانات ودستاورد های علمی وتجربی در راستای حفاظت و نگه داری میراث مکتوب بشری آمادگی دارد که به طرق مختلف« وقف،اهدا وخریداری وامانت»آثارخطی واسناد تاریخی را جذب نماید.

 

وی افزود: در راستای ارائه خدمات متنوع و آسان به محققان و نسخه شناسان علاوه بر ارائه میکروفیلم، تصویرنسخ خطی و نسخه دیجیتالی این آثار نیز ارائه می شود.

 

گفتنی است، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دارای بیش از 84 هزارنسخه کتاب خطی است که با مطالعه و پژوهش بر روی این آثار افق های تازه ای درحوزه علم و دانش اسلامی روشن خواهد شد./968/د102/ب

ارسال نظرات