۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۳۸۳۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

کانادا مامور سرپوش گذاشتن بر شکست استکبار در جنگ دیپلماتیک علیه ایران بود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که تعطیلی سفارت کانادا سرپوش گذاشتن روی شکست استکبار جهانی در جنگ دپیلماتیک آن‌ها با ایران است، گفت: حضور بان کی مون و برخی سران کشورها در اجلاس نم عصبانیت آمریکا را دوچندان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تعطیلی سفارت کانادا را برنامه ریزی آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و اظهارداشت: موفقیت ایران در برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد و شکست آن‌ها دراین جنگ دیپلماتیکی که خودشان طراحی کرده بودند، منجر شد تا درصدد جبران این افتضاح برآیند.

وی با بیان این‌که با وجود تبلیغات گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای القای انزوای جمهوری ایران، اجلاس جنبش عدم تعهد به بهترین شکل ممکن برگزار شد، افزود: این اقدام آن‌ها نیز به دلیل انسجامی که بین نظام و ملت وجود دارد، آب در هاون کوبیدن است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری موفقیت ایران در برگزاری اجلاس غیرمتعهدها را نشانه اقتدار بالای نظام دانست و گفت: دشمنان می خواستند با تبلیغات شوم خود ایران را نا امن جلوه دهند، اما شرکت حداکثری مسؤولان کشورهای غیرمتعهد و آرامشی که در این اجلاس برقرار بود موجب عصبانیت استکبار جهانی و نظام سلطه شد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: برخلاف توصیه اکید آمریکایی ها، حضور برخی سران کشورها و بان کی مون ناراحتی و خشم آن‌ها را دو چندان و تبلیغات گسترده آنان را بی نتیجه کرد.

سخنان برخی شرکت کنندگان متأثر از فرمایشات مقام معظم رهبری بود

وی موضع گیری برخی سران و شرکت کنندگان در اجلاس را متأثر از فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: برخی با شنیدن بیانات ایشان جرأت، شهامت و شجاعت پیدا کردند و بر خلاف خواست نظام سلطه مطالبی را بیان کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دستگاه دیپلماسی کشور در سی سال پس از انقلاب همواره با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهترین تصمیم ها را در عرصه های مختلف گرفته است، ابراز داشت: با انجام یک دپلماسی فعال و تأثیرگذار می توان به جنگ این توطئه جدید رفت و در این عرصه هم اقتدار و برتری دیپلماسی برخاسته از نظام دینی را به رخ نظام استکباری و مخالفان کشید./928/ت302/ج

ارسال نظرات