۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۳۸۳۶۸

حمایت آمریکا از سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی

خبرگزاری رسا ـ گروه‌های ضداسلامی در آمریکا از گیرت وایلدرز، سیاستمدار اسلام‌ستیز و افراط‌‌گرای هلند، که در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور قرار دارد، حمایت مالی می‌کنند.
هلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آن اسلام، خبرگزاری رویترز از حمایت مالی چندین گروه آمریکایی، از نماینده اسلام‌ستیز حزب راست‌گرای پارلمان هلند برای موفقیت مجدد در انتخابات این کشور که 22 شهریورماه، برگزار می‌شود، خبر داد.

 

این خبرگزاری اعلام کرد که این گروه‌های آمریکایی به بهانه مقابله با گسترش اسلام در غرب از وایلدرز حمایت می‌کنند.

 

انجمن خاورمیانه که یک گروه تحقیقی و کارشناسی طرفدار اسراییل در فیلادفیای آمریکا است، یکی از این نهادها است که هزینه دفاع از وایلدرز را در دادگاه‌های سال 2010 و 2011 که وی در آن‌ها به اتهام تحریک نفرت نژادی مورد محاکمه قرار گرفت و تبرئه شد، بر عهده داشت.

 

گفتنی است، مبالغ هنگفت دیگری نیز صرفاً برای حفظ امنیت این اسلام‌ستیز هلندی در تظاهرات‌های دانشجویی و اقامت در آمریکا در سال 2009، به وی پرداخت شده است که پرداخت‌کنندگان آن‌ها مشخص نشده‌اند.

 

لازم به ذکر است، گیرت وایلدرز، رهبر حزب راست افراطی هلند موسوم به حزب آزادی، در سال‌های اخیر اقدامات متعددی را در ستیز با اسلام، مسلمانان و به‌ویژه قرآن کریم انجام داده است./982/ب 903/ک

 

ارسال نظرات