۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۸۶۴۴
امام جمعه اردبیل:

بی احترامی به پیامبر نشان دهنده خلع سلاح شدن غرب در برابر منطق قوی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل حیات رژیم صهیونیستی را وابسته به بحران، اختلاف‌افکنی و تفرقه در جامعه جهانی دانست و گفت: حرکاتی چون اهانت به پیامبر اکرم نشان می دهد که غرب در برابر منطق قوی اسلام و انقلاب اسلامی خلع سلاح شده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل ضمن محکوم کردن تولید و انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: چنین تحرکاتی با اهداف مختلفی که عمق آن اختلاف میان مسلمانان است، صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: درگیری میان اسلام و مسیحیت، حرمت‌شکنی و قبح‌زدایی از توهین به مقدسات و جنبش میزان حساسیت مسلمانان از جمله اهداف چنین اعمال ننگین است، آنان که چنین اقداماتی را انجام می دهند، پیرو هیچ دین الهی نیستند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که توهین و اهانت به مقدسات و تمدن اسلامی باعث نمی شود که جریان رو به رشد گسترش اسلام در قلب آمریکا و دیگر کشورهای غربی متوقف شود، تصریح کرد: آمریکا در پی اقدام اهانت آمیز به پیامبر اسلام در وضعیت بغرنجی قرار گرفته و باید هزینه سختی را متقبل شود.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که عامل اصلی این اهانت وهابیت است، گفت: برادران اهل سنت بایستی مراقب چنین تحرکاتی باشند، چراکه وهابیت که ساخته و پرداخته صهیونیست ها و آمریکایی هاست، اهل منطق و عقلانیت نیست، حرکاتی چون اهانت به پیامبر اکرم نشان می دهد که غرب در برابر منطق قوی اسلام و انقلاب اسلامی خلع سلاح شده است.

 

حجت اسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: رژیم صهیونیستی که حامی اصلی این جنایت تاریخی بوده است هیچگاه اهل منطق نبوده و نیست، در حقیقت اینکه وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تهیه فیلم توهین آمیز از آزادی بیان در کشورش سخن می گوید، نوعی فریب کاری است که نباید جامعه بین‌المللی به‌ویژه مسلمانان در دام این توطئه گرفتار شوند.

 

وی با بیان این‌که میان آزادی عقیده و اهانت تفاوت‌های زیادی وجود دارد، گفت: منشور حقوق بشر از آزادی عقیده سخن گفته و اجازه نمی دهد که به اعتقاد و مقدسات دیگران به بهانه آزادی بیان توهین شود، این نشان می دهد که غرب همواره آزادی و حقوق بشر را با منافع خود که در جهت اسلام‌ستیزی بوده است، تفسیر می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری رفتار دوگانه غرب در عرصه‌های مختلف را نشان از استیصال آنان در برابر منطق اسلام دانست و گفت: غربی ها از یکسو اجازه طرح موضوع هولوکاست را نمی دهند و برای آن مجازات سخت در نظرمی گیرند و از سوی دیگر اجازه می دهند که در کشورهایشان به راحتی به ساحت پیامبر مسلمانان توهین شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل حیات رژیم صهیونیستی را وابسته به بحران، اختلاف‌افکنی و تفرقه در جامعه جهانی دانست، گفت: در فضای سکون و آرامش همه متوجه جنایات آنها در اسراییل می شوند و بدین جهت در پی ایجاد خصومت بین مسلمانان و مسیحیان است تا در حاشیه امنیت قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نحوه موضع گیری عربستان در قبال اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) انتقاد کرد و اظهار داشت: آل سعود در این زمینه از حرکت های مسلمانان در لیبی، یمن و مصر خشمگین بوده و حتی پای ایران را به این ماجراها می کشد، اگر کشورهای اسلامی غیرت داشتند باید رابطه خود را با اسراییل و آمریکا قطع می کردند.

 

گفتنی است، پس از برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اردبیل، مردم مؤمن و متدین این شهر با پیمودن مسیر میدان مصلی تا چهار راه امام خمینی(ره)، این اقدام نفرت انگیز صهیونیست ها در آمریکا را محکوم کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات