۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۸۹۰۱

چند خبر کوتاه از استان لرستان

خبرگزاری رسا ـ بیانیه حوزه علمیه امام رضا پلدختر در محکومیت ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اکرم(ص)، آغاز به کار جشنواره سراسری نماهنگ رضوی در خرم‌آباد و برگزاری جشنواره شعر رضوی در شهرستان پلدختر عناوین اخبار کوتاه لرستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان پلدختر در بیانیه ای اقدام غیرانسانی آمریکا و صهیونیسم در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: توهین به پیامبر، قرآن کریم و ساخت فیلم های مغرضانه ضد اسلامی سابقه دیرینه ای دارد ولی این حرکت اخیر دشمنان اسلام در ساخت فیلم هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) در شرایط ویژه منطقه ای و جهانی اثرات قابل ملاحظه ای در رویکرد امت های اسلامی از خود برجای خواهد گذاشت.

 حوزه علمیه امام رضا(ع) پلدختر افزوده است: مستکبران جهانی به ویژه آمریکا و صهیونیسم باید متوجه اثرات خروش امت های اسلامی در منطقه و دنیا باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: ما طلاب حوزه علمیه شهرستان پلدختر هم صدا با ملت های مسلمان بار دیگر انزجار و خشم خود را نسبت به این هتک حرمت نشان می دهیم.

آغاز به کار جشنواره سراسری نماهنگ رضوی در خرم‌آباد

چهارمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی، صبح امروز با عنوان جشنواره بین‌المللی سراج خراسان با حضور جمعی از مسؤولان استان لرستان در تالار شهید آوینی خرم ‌آباد آغاز به کار کرد.

 در این مراسم حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: در این جشنواره که به مدت دو روز در خرم‌آباد برگزار می شود، 50 نماهنگ‌ برگزیده از هنرمندان سراسر کشور با موضوع امام رضا(ع) شرکت داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان اظهار داشت: نماهنگ های پرواز، پشیمان، یا امام رضا(ع)، لالایی، ضامن مادرم، زائر، کوچه‌های خراسان، گنبد طلا، در یک قدمی، آفتاب حسن، آفرینش، صدای بال یک پروانه، این دفعه تو ضامنم شو، امام رضا(ع)، حاجت، برای یک لحظه، زیارت و در همین نزدیکی، مهم ترین آثار راه‌ یافته به چهارمین جشنواره نماهنگ رضوی هستند.

وی با بیان این که آثار ارائه شده به این جشنواره در دو نوبت صبح و عصر در تالار شهید آوینی خرم آباد اجرا می‌شود، اظهار داشت: از آثار ارائه شده در این جشنواره سه نماهنگ برتر انتخاب و به جشنواره مشهد ارسال می‌شود.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های لرستان در محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص)

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های لرستان در بیانیه‌ای با محکومیت فیلم اهانت آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، آورده است: زهی خیال باطل که نور خداوند و نبوت محمدی(ص) با این اعمال سخیف و بی‌مقدار فروکش کند؛ چرا که اهریمنان از اینکه خداوند فرموده است«نورش را کامل می‌کند تا بر سیاهی‌ها و ظلمت‌ها غالب و پیروز گردد» غافل هستند.

این بیانیه افزوده است: در حالی‌که بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان از آسیا و آفریقا نفس شوم شیطان بزرگ را به شماره انداخته است، این اهانت به‌نوعی انتقام از ملت‌هایی است که با تمسک به آیین جهانی محمدی(ص) توانسته‌اند بسیاری از طاغوت‌های دست نشانده غرب را از اریکه قدرت به زیر کشند و قدرت اسلام ناب را که از ریشه و اساس با مشی مبارزه با ظلم و ستم و بیداد شکل گرفته است را بر قدرت‌های پوشالی دست نشانده، مستولی و غالب گردانند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به عنوان سنگربان بصیرت‌افزای دانشگاه‌ها با اعلام انزجار از این حرکت ابلیس‌گونه که جز از شیطان بزرگ و سگ حلقه به گوشش، صهیونیست جهانی از دیگران ساخته نیست، از خروش ملت‌های مسلمان منطقه به‌ویژه در کشورهای اسلامی مصر، لیبی، عراق و اردن اعلام حمایت کرده و از سران کشورهای اسلامی می خواهیم در روابط خود با تولید‌کنندگان این فیلم شیطانی تجدید‌نظر کرده و برای یک بار هم که شده هم آوای ملت‌های خویش، موضع خود را در مقابل آمریکا و صهیونیست جهانی قدرتمندانه اعلام کنند.

‌بسیج دانشجویی دانشگاه‌های لرستان در پایان اعلام کرد: به‌عنوان بخش تأثیرگذار جامعه اسلامی حاضر و آماده‌ایم تا در دفاع از حریم نبوی رسول اکرم‌(ص) در هر زمان و مکان از جان خویش گذشته و اهانت‌کنندگان به رسول اکرم(ص) را به سزای اعمالشان برسانیم و به‌ عنوان رسالت عظیم دانشجویی خویش از اساتید و اهل علم و فضل، اعم از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها می‌خواهیم تا عمق این سناریوی خبیث و شیطانی را برای عموم ملّت ایران  تشریح کنند.

برگزاری جشنواره شعر رضوی در شهرستان پلدختر

جشنواره شعر بومی و محلی رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت همزمان با جشنواره ملی نماهنگ رضوی در لرستان برگزار شد.

در این مراسم غلامرضا محمودی سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر، برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصتی مناسب برای ذکر فضائل اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: عزت و اعتبار ملت ایران در سایه سار تمسک به ائمه اطهار به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی با بیان این که وجود حرم شریف امام هشتم در ایران مایه افتخار ایرانیان است، ابراز داشت: هدف از این جشنواره‌ها احیای زبان گویا و شیرین محلی در راستای ارج نهادن به مقام ائمه اطهار است.

 سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: شعر بهترین وسیله و ابزار برای انتقال ارزش های معنوی ائمه به جامعه است.

 گفتنی است در این جشنواره علاوه برقرائت اشعار 15 نفر از شعرای شهرستان های پلدختر وکوهدشت اجرای موسیقی از سوی هنرمندان موسیقی محلی شهرستان و پخش کلیپ های رضوی نیز انجام شد./9464/د101/س

ارسال نظرات