۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۸۹۰۷
با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی؛

مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی مراسم آغاز سال تحصیلی 91ـ92 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.
مؤسسه امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی مراسم آغاز سال تحصیلی 91 ـ 92 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور مسؤولان مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، طلاب و دانش پژوهان این مؤسسه و با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام موسوی نسب معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سخنانی وظیفه حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب اسلامی را سنگین ارزیابی کرد و گفت: امروز حوزه‌های علمیه وظیفه هدایت و جامعه و پاسخگویی به شبهات را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: رسالت و چشم انداز مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نظریه پردازی در علوم اسلامی و انسانی است و رسیدن به این امر مقدماتی لازم دارد که فرد با کسب آن مقدمات می تواند معارف اسلام را نشر دهد.
در ادامه این مراسم کلیپ‌ عملکرد و نحوه تأسیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  و در بخش دیگری سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در باب ضرورت تحصیل علم و دانش و توجه به تهذیب پخش شد.
آیت‌الله حسینی بوشهری در این مراسم طی سخنانی بر ضرورت استفاده بهینه از فرصت‌ها تأکید کرد و گفت: طلاب باید به گونه‌ای درس بخوانند که تأثیر گذار و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: عالمان دینی مرزبانان و حافظان اعتقادات اسلامی هستند و وظیفه سنگینی در قبال بر طرف کردن نیازهای جامعه و اسخ بهشبهات دینی و هدایت مردم بر عهده دارند.
در ادامه این مراسم آیت‌الله مصباح یزدی در سخنانی بر ضرورت قدردانی از نعمت‌های الهی تأکید کرد و ابراز داشت: کسانی که در رأس روحانیت هستند و مسؤولیت امور را بر عهده دارند باید به بهترین شکل از آنها قدردانی کرد.
مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: کسانی که به برای تحصیل به این مؤسسه آمده اند بدانند که حضور آنها اتفاقی نیست و برای آینده خود برنامه ریزی کنند.
گفتنی است، در پایان این مراسم از سه نفر از برگزیدگان و ممتازان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سال تحصیلی 90 ـ 91 تقدیر و تشکر به عمل آمد./927/پ202/ن
ارسال نظرات