۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۸۹۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

خلأهای معرفتی در فضای مجازی مشهود است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: خلأهای فرهنگی و معرفتی در فضای مجازی و تصویری، اصلی ترین مشکل فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها است.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز امروز در شصت و هشتمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در دیدار با دست‌اندرکاران امور فرهنگی به ویژه دانشگاهی کشور بر توجه جدی به ابعاد مختلف جنگ نرم دشمنان تاکید داشته‌اند.

 

وی با تشریح بخش‌هایی از رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با دانشگاهیان کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر  مسؤولیت خطیر و حساس متولیان فرهنگی به عنوان افسران جنگ نرم در مبارزه با بمباران فرهنگی کشور از سوی دشمنان نظام اسلامی سفارش کرده‌اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: معنای حقیقی سفارش‌های رهبری این است که پرچم دفاع از ارزش‌های پاک دینی و انقلابی ما را که خون شهدا بهای آن بوده است، کسانی باید عهده دار شوند که از دو حسن استراتژی مقاومت و معرفت نسبت به مسائل روز برخوردار باشند.

 

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از مسؤولان و اساتید و متولیان فرهنگی در دانشگاه‌ها افزود: خلأهای فرهنگی و معرفتی در فضای مجازی و تصویری، اصلی ترین مشکل فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌هاست. اگر به عنوان علم دار فرهنگی از کنار تمامی توطئه های ریز و درشت دشمن به آسانی بگذریم، به یقین هزینه ها و تلفات بالایی در این راستا متحمل خواهیم شد.

 

حجت الاسلام نظری با تاکید بر ظرفیت‌های بالای جهاددانشگاهی در زمینه های علمی و آموزشی بیان داشت: ارائه معرفت‌های ناب، تبادل اطلاعات فرهنگی میان حوزه و دانشگاه، تلاش در جهت اصلاح دستورالعمل‌های شورای فرهنگی، کناره گیری از برنامه های کلیشه ای موجود، حضور فعال و گسترده در فضای مجازی، تصویری و هنری با تاکید بر ارزش‌های ناب و اصیل دینی و انقلابی گام های اساسی در ایجاد تحول برای مقابله جدی با جنگ نرم است.

 

همچنین در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در تبریز، نرم افزار چند رسانه ای شهدا و ایثارگران جهاددانشگاهی رونمایی شد. نسخه اول نرم افزار مجموعه اطلاعات و پرونده شهدا و ایثارگران است که دارای آمار تفکیکی و اطلاعات نیروهای جبهه و جهاد است./935/پ203/ب

ارسال نظرات