۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۹۱۴۵

بیش از 1400 زائر آذربایجان غربی به حج تمتع اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان این که اعزام کاروان‌های حج تمتع در استان از نیمه دوم مهر ماه آغاز می شود، گفت: امسال بیش از یک هزار و چهارصد نفر به این سفر معنوی اعزام می شوند.
بیش از 1400 زائر آذربایجان غربی به حج تمتع اعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اسماعیل درخشان، رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی، امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام خبر کاهش سهمیه حج تمتع استان در سالجاری، تعداد حاجیان اعزامی از استان را امسال را یک هزار و 484 نفراعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد در قالب هشت کاروان در سه روز با پنج پرواز عازم فرودگاه جده می شوند.

 

وی با بیان اینکه به دلیل تعمیر فرودگاه تبریز، پرواز کاروانهای حج این شهرستان نیز از طریق فرودگاه ارومیه صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: حجاج آذربایجان شرقی نیز به تعداد دو هزار و 892 نفر در قالب 19 کاروان از ارومیه اعزام می شوند.

 

درخشان همچنین به اتمام کلاس های آموزشی آشنایی با مقررات عربستان و مسائل بهداشتی و فردی و اجتماعی و احکام و مناسک حج نیز اشاره کرد که طی دوازده جلسه برای حجاج استان برگزار شد.

 

این مسؤول تعداد مدیران راهنمای عتبات در این کلاسها را 48 نفر و تعداد مدیران راهنمای عمره را 36 نفر بر شمرد.

 

 وی به اعزام کاروان عمره مفرده در سالجاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری 12هزار و 67 نفر از استان آذربایجان غربی در قالب 42 پرواز و 84 کاروان زیارتی عازم عمره مفرده شده اند.

 

رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی در ادامه به اعزام 6هزار و 882 نفر به کشور عراق نیز اشاره و بیان داشت: با توجه به اینکه پروازهای کشور عراق در سالهای جاری عملی شده است، هر 15 روز یک بار این پروازها از فرودگاه ارومیه صورت می گیرد که در صورت افزایش متقاضی سعی در افزایش تعداد پروازها داریم.

 

درخشان با اشاره به برگزاری مسابقه پیامکی به مناسبت هفته گرامیداشت حج، گفت: علاقهمندان میتوانند بهترین جمله خود را در رابطه با حج به شماره پیامک سازمان ارسال کنند که در پایان به 14 نفر به قید قرعه جوایز نفیسی اعطا میشود.

 

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه به مناسبت هفته حج، ادامه داد: این نمایشگاه از 28شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری استان برای بازدید علاقهمندان برپا شده و تا چهارم مهر ماه ادامه دارد.

رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی افزود: در این نمایشگاه اماکن مقدسه، مکه، مدینه، و بخش هایی از تاریخ اسلام به تصویر کشیده شده است.

 

وی اظهار کرد: تعدادی کتب جدید منتشره از سوی سازمان حج و زیارت و نیز تصاویری از حالات روحانی و معنوی حجاج نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

 مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه شعار حج امسال عزت، همبستگی و مسؤولیت اسلامی اعلام شده است، ابراز داشت: هفته حج امسال با عناوین عزت اسلامی، مسؤولیت اسلامی، خودسازی و معنویت، مقام و منزلت زن، ولایت و رهبری، بیداری اسلامی و بهداشت و سلامت نامگذاری شده است./936/پ203/ب

ارسال نظرات