۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۳۹۱۶۱
با تظاهرات ضدآمریکایی؛

سفارت آمریکا در تایلند تعطیل شد

خبرگزرای رسا ـ سفارت آمریکا در تایلند اعلام کرد: در واکنش به تظاهرات برنامه‌ریزی شده علیه فیلم ضداسلامی، واشنگتن سفارتش در شهر بانکوک پایتخت تایلند را تعطیل می‌کند.
تايلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سفارت آمریکا در تایلند، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: کنسولگری واقع در مسیر اصلی منطقه تجاری، در مرکز شهر بانکوک، امروز تعطیل خواهد بود و افراد غیرمسؤول در ساختمان حضور نخواهند داشت.

 

این بیانیه می‌افزاید: انتظار می‌رود شمار زیادی از مردم تایلند در این تظاهرات شرکت کنند و ترافیک سنگینی در منطقه روی خواهد داد.

 

والتر برانوهلر سخنگوی سفارت آمریکا در تایلند گفت که این تظاهرات برنامه‌ریزی شده، بخشی از موج اعتراضات مردمی علیه تولید فیلم ضداسلامی در آمریکا به شمار می‌آید.

 

گفتنی است اعتراضات ضد آمریکایی در سراسر جهان اسلام برگزار شده است؛ معترضان در بسیاری از کشورها با اجتماع مقابل سفارت آمریکا، پرچم این کشور را به آتش کشیده‌اند.

 

اعتراضات ضدآمریکایی به دنبال انتشار فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) آغاز شد. معترضان در لیبی به ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی حمله کردند که در این حمله سفیر واشنگتن و سه آمریکایی کشته شدند.

 

معترضان در ایران، سودان، مصر، یمن، تونس و بسیاری از کشورهای مسلمان جهان، با حضور در خیابان‌ها انتشار این فیلم ضد اسلامی را که به حضرت محمد (ص) توهین می‌کند، محکوم کردند.

 

وال استریت ژورنال روز سه شنبه گزارش داد که این فیلم موهن از سوی سم باسیل اسرائیلی - امریکایی تهیه شده است./994/ ب902/ک

 

ارسال نظرات