۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۳۰۵
یکی از مراجع تقلید عراق:

محکومیت فیلم موهن بر همه مسلمانان واجب است/ جایی توهین به اسلام آزادی بیان است که انکار هولوکاست جرم تلقی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، بهانه قرار دادن آزادی برای هتاکی و بروز فتنه را مغایر آزادی و حقوق بشر توصیف کرد و گفت: بر همه مسلمانان واجب است این عمل شنیع را محکوم کنند.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پاسخ به استفتای یکی از شهروندان عراقی درباره پخش فیلم موهن علیه پیامبر اکرم (ص) بر لزوم بیان محکومیت قاطع این اقدام از سوی مسلمانان سراسر جهان تاکید کرد.

 

در پاسخ به این استفتا آمده است: این جنایت و هتاکی آشکار به پیامبر اکرم (ص) به بهانه آزادی بیان و استفاده نادرست از این مفهوم و همچنین سنجش مسائل با معیارهای دوگانه محکوم است.

 

آیت الله نجفی ادامه داد: در زمانی که فیلمی موهن علیه مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان ساخته می شود منکر شدن مسأله هولوکاست بر اساس قانون جرم تلقی شده و حبس و جریمه های مختلفی برای انکار کنندگان این موضوع در نظر گرفته می شود.

 

این مرجع تقلید بر لزوم محکومیت همگانی هتاکی به مقدسات اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: بر همه مسلمانان واجب است این عمل شنیع را محکوم ساخته و عظیم و انسان کامل بودن حضرت محمد (ص) و کذب بودن چنین ادعاهایی علیه ایشان را به مردم نشان دهند. این تعرض و توهین ها با هدف تخریب ثبات جهانی و بروز جنگ و دشمنی میان ملت ها صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: حکومت های اسلامی باید برای حفظ حقوق بشر و جلوگیری از ریختن خون مردم و توقف توهین به آزادی ها با همکاری همه حکومت های جهان وارد عمل شوند و علاوه بر محکومیت این اقدامات به مجازات عوامل این هتاکی بپردازند.

 

آیت الله نجفی خاطر نشان ساخت: استعمال آزادی در هتاکی و بروز فتنه و جنگ مغایر آزادی و حقوق بشر است و هدایت مردم را از خداوند متعال خواستاریم. دولت هایی که چنین هتاکی هایی در سرزمین های آنها رخ داده است باید تدابیر قاطعی جهت جلوگیری از تکرار چنین مسائلی اتخاذ کنند و گرنه شریک جرم توهین کنندگان به شمار آمده و مسؤولیت پیامدهای احتمالی را برعهده خواهند داشت./980/ب901/ک

ارسال نظرات