۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۳۹۳۷۱
آیت الله علوی گرگانی:

برای اعتلای دستگاه قضا از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با اعلام پشتیبانی از دستگاه قضایی، گفت: برای اعتلای این ارگان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، پیش ازظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد محسنی گرکانی، رییس دیوان عالی کشور و هیأت همراه، با بیان این که ما هیچ گاه دستگاه قضایی را تنها نمی گذاریم، اظهارداشت: بنده قبلا به دادستان قم گفته ام که هرکاری برای اعتلای دستگاه قضایی از دست ما برآید حاضریم انجام دهیم.

وی افزود: در دیدار با مسؤولان اجرایی کشور هم به ایشان توصیه کردم که اعتبار دستگاه قضایی را بیش از سایر بخش ها قرار دهید، چراکه یک قاضات فشارهای روحی و روانی فراوانی را تحمل می کنند و با استناد به روایات مجاز نیستند هزینه های زندگی خود را حتی با دریافت هدیه از مردم تأمین کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که قضات باید از نظر علم و عمل باید شاخص باشند، گفت: شخصی با چنین توانایی و روحیه بالایی می تواند این مسؤولیت را بپذیرد.

آیت الله علوی گرگانی به ضرورت تفکیک رشته های حوزوی اشاره کرد و گفت: حوزه ظرفیت بالایی دارد که بایداز آن استفاده کند، تعلیم طلاب به دست ما است و باید در رشته های مختلف از جمله قضاوت افراد شایسته ای را تربیت کرد.

وی ملاک قضاوت را قرآن دانست و تصریح کرد: سعی ما در دستگاه قضایی پیروی از مکتب الهی است و نباید این سنگر را خالی گذاشت./928/پ202/ج

ارسال نظرات