۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۳۸۱
وزیر ارشاد خبر داد؛

راه اندازی بخش ویژه پیامبر اسلام در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره مشاعره رضوی بوشهر خبر داد: بخش ویژه پیامبراکرم(ص) در جشنواره بین المللی فیلم فجر راه اندازی می شود.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه جشنواره مشاعره رضوی بوشهر، در واکنش به فیلم موهن آمریکایی، تاکید کرد: شاعران و اهل ادب در برابر حرکت‌های شیطانی استکبار جهانی بیش از پیش احساس مسؤولیت کنند.

وی ادامه داد: در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سال جاری، بخش ویژه ای برای این موضوع در هنر هفتم راه اندازی شود که به زودی فراخوان آن به اطلاع هنرمندان خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که سخنی که در قالب هنر شعر بیان شود، جاذبه و کشش بسیاری خواهد داشت، گفت: شعر یکی از فرهنگ هایی که در ایران اسلامی استمرار داشته و نسل به نسل انتقال یافته است.

وی شعر فارسی را گره خورده با معارف قرآنی و اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: فرهنگ شعر سبب زنده شدن روح حماسی و جوانمردی در جامعه خواهد شد.

حسینی به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به ترویج شعر و ادب در کشور اشاره کرد و افزود: وزارت ارشاد در تلاش برای حمایت و پشتیبانی ویژه از شاعران باسابقه است.

وی تبدیل شدن جوانان به اهل قلم و بیان را در گرو یادگیری ادبیات شعر خواند و افزود: پیشکسوتان انجمن شعری در استان‌ها در جلسه های شعری، جوانان علاقمند را به مراتب والای شعر و فرهنگ برسانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود عنوان داشت: جشنواره ملی مشاعره رضوی از جشنواره‌های برتر هنری در سطح کشور که برگزاری چندین دوره آن موجب  ارتقای فرهنگ و هنر دینی شده است./9463/پ203/ج

  

 

ارسال نظرات