۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۹۳۸۹
همزمان با سراسر کشور؛

همایش بزرگداشت امامزادگان آذربایجان غربی در خوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه خوی از برگزاری همایش استانی تکریم امامزادگان به میزبانی این شهرستان همزمان با دهه کرامت خبر داد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه خوي

حجت الاسلام مقصود محمودی، رییس اوقاف و امور خیریه خوی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و در جهت اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع) همایش تکریم امامزادگان آذربایجان غربی در شهرستان خوی برگزار می شود.

 

وی شناسایی و معرفی امامزادگان به مردم و همچنین تبدیل بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان به قطب های فرهنگی کشور را از جمله اهداف اصلی برگزاری همایش عنوان کرد.

 

وی در ادامه یادآور شد: روز 5 ذی القعده روز ملی تکریم امامزادگان در کشور معرفی شده است به همین مناسبت همایش تکریم امامزادگان آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور عصر روز شنبه، اول مهرماه برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام محمودی آستان مقدس امامزاده سید بهلول شهرستان خوی را میزبان این همایش اعلام کرد و افزود: این همایش با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، امام جمعه خوی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی اجرا می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی تربیت حافظ و قاری قرآن کریم گفت: این طرح در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری به منظور توسعه آموزش‌های قرآنی با همکاری بیش از 30 استاد برجسته قرآنی در شهرستان خوی اجرا می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی در ادامه با بیان اینکه  سهم شهرستان خوی تربیت دو هزار حافظ و قاری قرآن است، اظهار داشت: تاکنون تعداد ثبت نام کنندگان به یک هزار نفر رسیده است.

 

حجت الاسلام محمودی از اجرای برنامه‌های جنبی همچون برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و کلاس‌های آموزش خوشنویسی اسماء الهی در حاشیه برگزاری طرح ملی تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم خبر داد و گفت: تنوع و جذابیت آفرینی رکن اصلی اثربخشی و استمرار آموزش‌های قرآنی است. /936/ت303/ب

ارسال نظرات