۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۹۷۹۷
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

کمبود 5 هزار نفری ائمه جماعات مدارس خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه از هفت هزار نفر ائمه جماعات مدارس استان، فقط دوهزار نفر از آن ها روحانی هستند، از کمبود 5 هزار نفری امامان جماعت در سال تحصیلی جدید خبرداد.
فخريان

 محمد تقی فخریان، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: در حال حاضر ائمه جماعات مدارس استان در دو گروه طلبه ها و همکاران فرهنگی تقسیم بندی می شوند.

 

وی با بیان اینکه از هفت هزار نفر ائمه جماعات مدارس استان، تنها دو هزار نفر از آن ها روحانی هستند، اظهار داشت: 5 هزار نفر دیگر از همکاران فرهنگی هستند که شرایط و صلاحیت ائمه جماعت شدن را دارند و در برپایی نماز جماعت مدارس استان مشارکت دارند.

 

فخریان تصریح کرد: درخواست ما از حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی این است که هر مدرسه یک طلبه داشته باشد، چرا که ائمه جماعات مدارس وظیفه اقامه نماز جماعت، ارائه احکام و تبلیغ اسلامی را بر عهده دارند.

 

 وی درادامه از سازماندهی طلاب برای تبلیغ دانش آموزی خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرحی از سوی آموزش و پرورش با استانداری، تعدادی ازطلاب برای کار تبلیغی و فرهنگی در ایام و مناسبت های مذهبی و اشاعه فرهنگی نماز مشغول به فعالیت می شوند.

 

فخریان با بیان اینکه همزمان با آغاز مهر گلبانگ اذان باهدف تشویق دانش آموزان به اقامه نماز اول وقت درمدارس استان طنین انداز شد، تصریح کرد: با توجه به همکاری های صورت گرفته با مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز روحانیان ویژه‌ای برای ایام تبلیغ در ماه محرم و صفر و ماه رمضان به مدارس اعزام می شوند.

 

 وی با بیان اینکه امسال هشت هزار و 160 مدرسه وجود دارد که نسبت به سال گذشته هزار مدرسه کاهش داشته است، تصریح کرد: امسال 48 هزار و 600 کلاس درس وجود دارد./930/ت302/ب

ارسال نظرات