۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۸۰۶
رییس جمهور مصر:

اسرائیل باید از کرانه باختری و غزه خارج شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور مصر بر لزوم خروج فوری نظامیان اسرائیلی از کرانه باختری و غزه تاکید کرد.
مرسي

 
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مرسی، رییس جمهور مصر که در آستانه اولین سفرش به آمریکا قرار دارد در گفت وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت: آمریکا باید رویکردهای خود نسبت به جهان عرب را به طور اساسی تغییر دهد و احترام بیشتری به ارزش‌های جهان عرب بگذارد و به ساخت یک دولت فلسطینی کمک کند.
 
مرسی درباره چشم انداز پیمان «کمپ دیوید» با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا باید به تعهدات خود در زمینه حاکمیت فلسطینی‌ها بر سرنوشت خود عمل کند و به تاریخ و فرهنگ جهان عرب احترام بگذارد.
 
رییس جمهور مصر تصریح کرد: آمریکا نباید از مصر انتظار داشته باشد که بر اساس قوانین دیگران حکومت کند. مقامات آمریکایی اگر بخواهند عملکرد مردم مصر را بر اساس فرهنگ آلمان، چین یا آمریکا بسنجند جایی برای قضاوت باقی نمی ماند.
 
وی با اشاره به این که منافع آمریکا نمی تواند عاملی برای عدم تصمیم گیری مردم مصر باشد، اظهار داشت: مصری‌ها هر وقت تصمیمی بگیرند آن را اجرا می‌کنند و این تصمیمات ممکن است با منافع آمریکا تناسب نداشته باشد، چرا که آمریکا هم وقتی تصمیم می‌گیرد با توجه به اصول مردم خودش تصمیم می‌گیرد نه کشور دیگری.
 
مرسی ادامه داد: مصر هیچ خصومتی با غرب ندارد اما انتظار دوران حسنی مبارک نیز انتظار بیهوده‌ای است. مصر اکنون بر اساس انتخاب‌های مردم خود عمل می‌کند نه هیچ چیز دیگر.
 
رییس جمهور مصر بر لزوم خروج نیروهای صهیونیستی از کرانه باختری و غزه تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: آمریکا در زمینه مسأله فلسطین مسؤولیت ویژه ای دارد، زیرا که پیمان کمپ دیوید را امضا کرده است.براساس این توافق اسرائیل باید نیروهای نظامی خود را از کرانه باختری و غزه بیرون بکشد.

وی در زمینه روابط آینده خود با اخوان المسلمین گفت: من با اخوان المسلمین بزرگ شدم. من یک اخوانی هستم و سیاست را با اخوان المسلمین یاد گرفته ام. من یاد گرفتم کشورم را دوست داشته باشم.هیچ تضادی میان وفاداری من به اخوان المسلمین و وظایفم در ریاست جمهوری وجود ندارد، اما من رییس جمهور همه مردم مصر از جمله همه اقلیت‌ها هستم./980/ب903/ک

ارسال نظرات