۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۸۷۳
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران:

روحانیت پشتیبانی و حمایت از نظام را وظیفه اصلی خود می‌داند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که روحانیت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه توان خود را برای اقتدار و عظمت نظام اسلامی به کار گرفت، ادامه داد: روحانیت پشتیبانی و حمایت همه جانبه از این نظام را وظیفه اصلی خود می داند و این مسأله در بیش از سه دهه از عمر این انقلاب به اثبات رسیده است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد فاضل، مسؤول حوزه علميه فيضيه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمد فاضل، مسؤول حوزه علمیه فیضیه بابل امروز در جلسه جامعه روحانیت این شهرستان با بیان این که روحانیت به عنوان پرچمدار عرصه تبلیغ دین، میراث دار پیامبر و ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع اصلی مبانی دینی در جامعه بوده و در این راه از خودگذشتگی های فراوانی داشته است.

 

وی با اشاره به این که انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری یک مرجع دینی و همراهی روحانیت و اقشار مختلف مردم به پیروزی رسید، تصریح کرد: حضور روحانیت در همه عرصه‌های این انقلاب، پررنگ و بی بدیل بوده است.

 

استاد اخلاق حوزه با بیان این که انقلاب اسلامی بدون روحانیت جایگاه عظیم امروز خود را نداشت، گفت: یکی از تلاش‌های هدفمند نظام سلطه نیز خدشه‌دار کردن نقش روحانیت در نظام اسلامی است که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین فاضل با اشاره به این که روحانیت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه توان خود را برای اقتدار و عظمت نظام اسلامی به کار گرفت، ادامه داد: روحانیت پشتیبانی و حمایت همه جانبه از این نظام را وظیفه اصلی خود می داند و این مسأله در بیش از سه دهه از عمر این انقلاب به اثبات رسیده است.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب با ترویج شبهات دینی و عرفان های دروغین تلاش می کنند فاصله نسل جوان با مباحث دینی را کاهش دهند، گفت: خوشبختانه روحانیت آگاه و اصیل با همه توان خود در عرصه حضور دارد و تلاش می کند تا پاسخگوی شبهات باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران، کارنامه عملکرد جامعه روحانیت در تاریخ را روشن و عزت آفرین ارزیابی کرد و افزود: روحانیت همیشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانیت واقف هستند و همواره تلاش کرده که رابطه بین مردم و روحانیت را تضعیف کنند و در این راه از همه ظرفیت‌ها و امکانات خود استفاده می‌کنند.

 

استاد حوزه با بیان این که امروز با وجود همه توطئه افکنی‌های دشمنان علیه روحانیت، این قشر متعهد شیعه با همان محوریت دینی و مردمی بودن خود توانسته بیش از گذشته ارتباط خود را با عموم مردم تقویت کند به عنوان یک پناهگاه و مأمنی امن برای مردم محسوب شود.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه بابل در ادامه سخنان خود با گرامیداشت دهه کرامت، بر ضرورت آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ علوی و سیره اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: نباید نسل جوان ما با سیره حیاتبخش ائمه اطهار(ع) بیگانه باشند.

 

وی به جایگاه ویژه امام رضا‌(ع) اشاره کرد و با تأکید بر این که هشتمین امام شیعیان منشأ خیر و برکت بسیار زیادی برای ملت ایران بوده و است، گفت: امام رضا(ع) افتخاری برای آحاد ایران اسلامی است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات