۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۳۹۹۱۲
خبرگزاری رویترز:

مرسی نقش ایران در پایان دادن به بحران سوریه را مهم دانست

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: رییس جمهوری اسلامگرای مصر رابطه این کشور با ایران را مطلوب خواند و تاکید کرد که ایران می تواند نقش عمده ای در پایان یافتن بحران در سوریه داشته باشد.
مرسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، محمد مرسی، رییس جمهور مصر که برای نخستین بار پس از احراز مقام ریاست جمهوری در تلویزیون دولتی صحبت می کرد ایران را بازیگر عمده در منطقه توصیف کرد که می تواند در حل و فصل مشکل سوریه نقشی فعال و حمایت کننده داشته باشد.

 

 رییس جمهور مصر، ماه گذشته از ایران خواسته بود به کمیته چهارگانه ای پیشنهادی خود با مشارکت عربستان و ترکیه و مصر بپیوندند تا راه حلی برای پایان خشونت در سوریه یافته شود.

 

مرسی رابطه مصر با ایران را مطلوب خواند و گفت: مصر هیچ مشکلی با ایران ندارد و روابط قاهره – تهران همچون روابط مصر با دیگر کشورهای جهان یک رابطه عادی است.

 

وی افزود: من حضور ایران در این کمیته را یک مشکل نمی بینم بلکه آن را بخشی از راه حل می دانم، نزدیکی ایران با سوریه برای حل و فصل بحران این کشور عاملی مهم و حیاتی است.

 

رییس جمهوری مصر در ادامه اظهار داشت که قرار است در حاشیه حضورش در نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک، با رهبران ارشد 3 کشور دیگر عضو گروه تماس حل بحران سوریه ( ایران ، عربستان و ترکیه) دیدار و گفت‎وگو کند./982/ب903/د

 

 

ارسال نظرات