۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۹۳۱
آیت الله شبستری:

خشم و انزجار امت اسلامی از استکبار پایان‌ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که امت اسلامی بیدار شده و تا نابودی رژیم های مستکبر و جعلی از پای نخواهد نشست، گفت: خشم و انزجار امت اسلامی علیه این فیلم موهن تمامی نخواهد داشت.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان نورالزهرا تبریز اظهار داشت: امروز با خودتان شرط کنید که با ایمان و اخلاق و رعایت حجاب و آداب دین در مسیر علم و دانش کوشش کنید.


وی خاطرنشان کرد: در طول سال نیز از این شرط مواظبت کرده و با خدای خود میثاق بندید که در رعایت احترام معلمان و والدین و انجام سایر وظایف کوشا باشید، از سوی دیگر با پیروی از ولایت می توانید با رفتار و اعمال خود برای همه دانش آموزان اسوه و الگو باشید.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم‌کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: استکبار جهانی با این اقدام موهن و شرم‎‌آور به دنبال تضعیف اسلام و توقف موج بیداری اسلامی بود؛ اما به لطف خداوند متعال نتیجه معکوس و سبب تجلی وحدت مسلمین شد.

 

وی با تاکید بر این‌که خشم و انزجار امت اسلامی علیه این فیلم موهن تمامی نخواهد داشت، تصریح کرد: پشت پرده این جنایت رژیم صهیونیستی قرار دارد تا شاید بتواند افکار عمومی را از اعمال ضدبشری خود منحرف کند، غافل از این‌که امت اسلامی بیدار شده و تا نابودی رژیم های مستکبر و جعلی از پای نخواهد نشست.

 

آیت الله شبستری در ادامه حضور پرشور دانش آموزان در نماز های جماعت را سبب تقویت نشاط معنوی در مدارس دانست و گفت: همراهی دبیران با دانش آموزان جهت شرکت در نماز جماعت موجب حضور گسترده تر و تشویق دانش آموزان جهت انجام فرایض دینی و کاهش معضلات اخلاقی و فرهنگی در مدارس می شود.

 

وی با اشاره به این که دانش آموزانی که نماز می خوانند معمولا در درس خود نیز مجد و کوشا هستند، افزود: توصیه های اکید ائمه معصوم به اقامه نماز به دلیل فواید بی شمار آن در زندگی دنیوی و اخروی است. مقدمات نماز درس‌های آموزنده ای در برداشته و تأثیر مثبت فراوانی در زندگی و دور نگه داشتن انسان از محرمات دارد.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مسؤولان آموزش و پرورش باید به شکلی برنامه‌ریزی کنند که اجرای زنگ نماز خللی در روند آموزش دانش آموزان ایجاد نکند، یادآور شد: اجرای این طرح زمینه بهره مندی دانش آموزان از این فضایل را فراهم می کند، ضمن این که تأثیر بسزایی در آشنایی نسل نوجوان و جوان با آموزه های دینی خواهد داشت.

 

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت: آنان که به حریم پیامبر اعظم(ص) جسارت می کنند، بیش از هر امری به انسانیت جفا می کنند چراکه بدون تردید یکی از فلسفه های بعثت انبیا تربیت انسان است.

 

وی افزود: امت مسلمان عشق بی بدیل خود به رسول الله(ص) را با ابراز خشم و نفرت از اهانت کنندگان به ساحت آن وجود نازنین به جهانیان نشان می دهند و وحدت و همدلی خودشان را به نمایش گذاشته و در مقابل توطئه استکبار جهانی ایستادگی می کنند.

 

رضایی از فعالیت 94 واحد مدرسه ابتدایی قرآن در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: 490 مدرسه عام قرآن نیز بصورت فوق برنامه برای آموزش قرآن کریم و همچنین 20 واحد مدرسه تخصصی قرآن نیز در سطح استان در سال تحصیلی 92-91 فعالیت خواهند کرد.
 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن در سال تحصیلی گذشته اظهار داشت: 180 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که 23 هزار نفر موفق به حفظ نیم جزء یک جزء ، سه جزء ، پنج جزء و کل قرآن کریم شدند./935/پ202/س

ارسال نظرات