۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۴۰۰۵۳
یکی از علمای کربلا:

شیعیان آفریقا فشارهای فراوانی متحمل می شوند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا با اشاره به فشارهای شدید به شیعیان در کشورهای آفریقایی بر لزوم توجه علما و مبلغان به شیعیان این قاره تاکید کرد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از مراجع تقليد كربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار با عادل مصطفی، سفیر کنیا در عراق که در دفتر وی در شهر مقدس کربلا برگزار شد بر لزوم نشر فرهنگ اهل بیت (ع) در آفریقا تاکید کرد.

 

آیت الله مدرسی در این دیدار گفت: شیعیان در کشورهای آفریقایی به دلیل فشارهایی که متحمل می شوند در وضعیت خوبی قرار ندارند و بازگشت تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) و انتشار فرهنگ این خاندان در این قاره بسیار ضروری است.

 

این عالم عراقی افزود: جوانان آفریقایی می توانند در دانشگاه های عراق و حوزه های علمیه این کشور به تحصیل بپردازند و علوم دینی را فراگیرند تا بتوانند به عنوان مبلغ در کشورهایشان خدمت کنند.

 

وی تاکید کرد: فراگیری علوم دینی و انتشار آن در کشورهای آفریقایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از متولیان این امر می خواهم تمام تلاش خود را بکار گیرند و در برابر فشارها و مشکلات عقب نشینی نکنند.

 

سفیر کنیا در عراق نیز پیشنهاد داد خطوط هوایی عراق به کنیا راه اندازی شود تا شیعیان این کشور آفریقایی بتوانند به عراق سفر کرده و به زیارت عتبات عالیات بشتابند.

 

وی زمان طولانی مسافرت از کنیا به عراق و همچنین مبالغ فراوانی که بدین منظور باید اختصاص داده شود را از مشکلات اصلی شیعیان کنیا برای مسافرت به عراق و زیارت بارگاه های مقدس عنوان کرد./980/ب901/ک

ارسال نظرات