۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۴۰۲۷۰
قائم مقام وزیر تعاون و رفاه اجتماعی:

زیارت ائمه مصداق کامل ذکر الهی است

خبرگزاری رسا ـ دکتر دوستعلی تصریح کرد: زیارت ائمه(ع) مصداق کاملی از ذکر الهی است و سه قسم ذکر لسانی، قلبی و جوارحی را در بر می‌گیرد.
دكتر دوستعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر مجید دوستعلی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز در همایش نقش زیارت در ایجاد و ارتقای سلامت روانی جامعه که به همت سازمان بهزیستی کشور برگزار شد،‌ با اشاره به نقش زیارت در زندگی روزمره انسان‌ها تصریح کرد: زیارت ائمه(ع) مصداق کاملی از ذکر الهی است و سه قسم ذکر لسانی، قلبی و جوارحی را در بر می‌گیرد، چرا که در زیارت جوارح انسان، خاشع،‌ دل و قلب، مملو از عشق و زبان، مشغول اذکار زیارت است.

وی در ادامه افزود: مردم کشور ما مشتاق زیارت امام رضا(ع) و ائمه معصومین(ع) هستند و با زیارت ائمه(ع) از دنیا بریده شده و احساس آرامش در روح روان خود می‌کنند.

قائم مقام وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به کرامت و فضیلت انسان نزد پرودگار ابراز داشت: همه آنچه که در عالم آفریده شده، برای انسان است و انسان نیز باید در مسیر خودسازی قرار بگیرد و خود را به کمال خویش برساند.

 دوستعلی با اشاره به نیازهای انسان اظهار داشت: انسان علاوه بر نیاز به مادیات و مواد غذایی برای جسم خویش، نیاز به غذای روح هم دارد که اگر این نیاز تأمین نشود، انسان تهی، مضطرب و نگران شده و آرامش لازم برای زندگی را ندارد.

وی در ادامه افزود: زیارت ائمه(ع) یک غذای روحی است که انسان را به آرامش و آسایش می‌رساند و در حقیقت مصداق عملی ذکر الهی است.

قائم مقام وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به تأثیر گناه در آلودگی زندگی انسان تصریح کرد: گناه زندگی انسان را سیاه و آلوده می‌کند و باعث اضطراب، نگرانی و تشویش خاطر ذهن و روح انسان می‌شود، در حالی که زیارت ائمه معصومین(ع) به انسان آرامش داده و باعث جلوگیری از گناه می‌شود و امام رضا(ع) در حدیثی فرموده‌اند که هر کس به زیارت من بیاید در حالی که شناخت کامل به من داشته باشد،‌ گناهان او آمرزیده می‌شود.

دوستعلی در پایان با اشاره به تأثیر ذکر الهی در آرامش انسان تأکید کرد: منشاء نگرانی‌های انسان، ترس از آینده، گذشته، بلایای طبیعی است و انسانی که ذاکر الهی باشد،‌ این‌گونه ترس‌ها برای او معنایی ندارد و بلکه دارای نشاط و شادابی روحی است./958/پ202/ع

ارسال نظرات