۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۳۵۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

فرهنگ عاشورا عامل تقویت روحیه رزمندگان در دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مهم ترین عامل برتری دین اسلام را الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: فرهنگ عاشورا عامل مهم در تقویت روحیه رزمندگان در دفاع مقدس بود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران مهم ترین عامل برتری دین اسلام را الگو پذیری از ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: فرهنگ عاشورا و اسارت حضرت زینب(س) دو عامل مهم در تقویت روحیه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و اسارت بود.

 

وی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری که اگر جوانان امروز در زمان جنگ می‌بودند، از جوانان آن دوران بهتر از میهن دفاع می‌کردند، بیان کرد: دشمنان در پی براندازی دین اسلام هستند اما خداوند در قرآن خود را حافظ دین خود معرفی می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، دوران دفاع مقدس را درخشان‌ترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد : افتخارات امروز ملت ایران اسلامی مدیون رشادت‌های این دوران سراسر پر عزت و حماسه ساز است.

 

وی بر تأثیر هنر در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل های آینده تأکید کرد و ادامه داد: وصایای شهدا را باید مرور کرده و آنها را در رفتار و کردارمان بروز دهیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه بزرگی است که بردوش ما است و باید به بهترین شکل آن را به اجرا برسانیم.

 

وی با بیان این که جنگ نرم به مراتب سخت تر از جنگ فیزیکی است، بیان کرد: در جبهه جنگ نرم ارزش ها مورد هدف قرار گرفته تا جوانان و نوجوانان ما را از ولایت و ارزش های اسلامی دور کنند که در این بین باید با هوشیاری هر چه تمام تر به مقابله با تهدیدات جنگ نرم پرداخت.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: کسانی که در جبهه‌ها حضور داشتند، وظیفه دارند رشادت‌ها و دلاورمردی‌های آن دوران را به نسل جوان منتقل کنند که برگزاری یادوراه شهدا و بیان ناگفته های دوران پرحماسه دفاع مقدس از راهکارهای این مسأله است.

 

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی مازندران ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ برای همه ملت ایران بود که امروز ما را از لحاظ توانمندی های دفاعی و نظامی به استقلال کامل رساند.

 

وی عنوان کرد: بازخوانی دوران دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس باعث نهادینه شدن اقتدار نیروهای مسلح، مردم، رهبری و مکتب انسان‌ساز عاشورا و سبب تقدس هشت سال جنگ تحمیلی می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دفاع مقدس نقطه عطف در تاریخ کشور است و تا همیشه جاودان خواهد بود و گرامیداشت همه ساله آن سبب ناامیدی دشمنان است، خاطرنشان کرد: مقاومت مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس موجب ایجاد بارقه‌های امید و بیداری اسلامی را در ملت‌های مسلمان است.

 

وی، جنگ تحمیلی را یک گنج عظیم برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب ملت ایران از این گنج بهره‌برداری کرده است./950/پ202/س

ارسال نظرات