۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۵۲۳
در اعتراض به فیلم موھن؛

رهبران ادیان مختلف در هندوستان تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا - رھبران ادیان مختلف ھندوستان در اعتراض به ساخت و نمایش فیلم توھین آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) تظاھرات کردند.
رهبران ادیان مختلف در هندوستان تظاهرات کردند

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ھند، رھبران دینی ادیان مختلف ھندوستان نظیر ھندو، سیک، مسیحی و مسلمانان شیعه وسنی، روز گذشته در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس رسول اسلام(ص) در شهر لکنهو تظاھرات کردند.

 

در این تظاھرات که از مسجد آصفی شھر لکھنو آغاز و تا حسینه نواب محمد علی شاہ ادامه یافت تعدادی از کشیشان مسیحی، روحانیون هندو، رهبران دینی سیک، علمای شیعه و سنی و همچنین حجت الاسلام کلب جواد نقوی، امام جمعه شهر لکنهو و قشرهای مختلف مردم حضور یافته و توهین به پیامبر عظیم الشان (ص) را به شدت محکوم کردند.
 
ھزاران تن از تظاھر کنندگان با حمل پلاکارد ھای «مرگ برآمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «کشش پیتر جونز و سازندگان فیلم موھن محاکمه شوند» و «لبیک یارسول اللہ»، از دولت ھند خواستند سایت های اینترنتی ارائه کننده این فیلم موهن را مسدود کنند.

 

یکی از کشیشان مسیحی ھندی در این تظاهرات گفت: ارزش ھای دینی ھرگز نباید مورد تھاجم دیوانگان قرار گیرد و ما ساخت و نمایش فیلم موھن به ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم می سازیم.

 

وی افزود: دولت ھند باید تمام سایت ھای ارائه کننده فیلم ضد اسلامی را مسدود کند و دولت اوباما نیز موظف است سازندگان این فیلم را مجازات کند.

 

تظاهرکنندگان خشمگین در پایان این راهپیمایی، پرچم آمریکا، اسرائیل و فرانسه را به آتش کشیدند./ 988/ب911/د

ارسال نظرات