۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۶۱۲

ثبت 1300 امامزاده در استان مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که هزار و 300 امامزاده در مازندران به ثبت رسیده است، گفت: باید از فرصت مؤثر برگزاری همایش بزرگداشت امام زادگان در راستای ترویج کرامات اهل بیت(ع) و امام زادگان بهره گیریم.
امامزاده

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مسؤول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به این که امامزادگان پرچمدار علم و اخلاق و نشر دهنده کرامات معصومین بوده اند، خاطرنشان کرد: این بزرگان نقش مؤثری در مبارزات سیاسی و پیوستن مردم به اسلام به ویژه در ایران ایفا کردند.

 

وی با بیان این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه امام زادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، یادآور شد: تبدیل آستان مقدس امام زادگان به قطب های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت امام زادگان در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید صورت گیرد.

 

مسؤول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که معرفی امام زادگان سبب آگاه سازی همه اقشار جامعه از کرامات و فضائل این بزرگواران می شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امام زادگان امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد.
 
وی با اشاره به این که هزار و 300 امام زاده در مازندران به ثبت رسیده است، گفت: باید از فرصت مؤثر برگزاری همایش بزرگداشت امام زادگان در راستای ترویج کرامات اهل بیت(ع) و امام زادگان بهره گیریم و این بزرگواران را به بهترین نحو ممکن به جامعه معرفی نماییم.
 
حجت الاسلام حیدری با تاکید بر این که نسل جوان جامعه باید شناخت جامعی نسبت به معارف دینی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ترویج ارزش های اسلامی یک ضرورت است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده صورت گیرد.

 

مسؤول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان با بیان این که یکی از مراحل گسترش تشیع در ایران، ورود امامزادگان بسیار به این سرزمین و نقش آنها در این راستا بوده است، گفت: باید عموم جامعه و به خصوص جوانان با سیره و تاریخ زندگانی ائمه معصومین(ع) و امام زادگان عظیم الشان به عنوان فرزندان آن بزرگواران آشنایی داشته باشند./950/ت302/ب

ارسال نظرات